Začerněno: Alza a Heureka reagují na zveřejněné rozhodnutí státního zástupce v kauze Čapí hnízdo

20. 9. 2019 | Petr Michl
Toto je jasná účelovka a kampaň. Ještě, že je ohleduplná k citlivým informacím...

Městské státní zastupitelství v Praze zveřejnilo devadesátistránkové rozhodnutí státního zástupce Jaroslava Šarocha v kauze Čapí hnízdo. Reálně to ale tak dlouhé čtení není. Pasáže s citlivými informace jsou totiž začerněny. 

Moc si tak nepočtete třeba na stranách 34 až 41 nebo na stranách 46 až 75 věnovaných výpovědím svědků, včetně těch od zaměstnanců banky HSBC, o jejichž hodnověrnosti se ve veřejném prostoru nejvíce diskutuje. Kompletně nebo téměř úplně je zakrytých 46 stran. Začernění jmen lidí podrobených trestnímu stíhání či do kauzy zapletených společností pak vyzní při mediálním pokrytí kauzy poměrně směšně.


Zdroj: Městské státní zastupitelství v Praze / Google Docs

Reagují na to překvapivě i české e-commerce projekty. Největší internetový obchod s elektronikou Alza.cz si na Facebooku změnil profilovou fotku.

 

Pod linkem bit.ly/Cenzurováno se pak skrývá produktový detail černého permanentního zvýrazňovače.

 

Heureka si pro změnu pohrála se svým konceptem upřímných recenzí. Ke svému FB postu s fotografií níže přidala text: „Dnes recenzujeme zcela účelově, ale bez citlivých informací.“ 


Zdroj: Facebook / Heureka

V době psaní tohoto článku si za to vysloužila 2 tisíce reakcí.

Jak si tyto příspěvky českých e-commerce gigantů vysvětlit? Jeden z komentujících pod postem Alzy to skvěle vystihl GIFem.

Je vidět, že jejich fanoušci dokážou ocenit komentáře k aktuálnímu dění, včetně justičních a politických kauz. Jde o real-time marketing ve vrcholné formě.

Edit 21. 9. (9:40): 

Dnes se přidala k začerňování i MALL.TV při propagaci svého nového seriálu s Pavlem Novotným. 



Pozitivně přijímaný social media hit by se jistě Mallu hodil. Domovská facebooková stránka internetového obchodu Mall.cz v posledních dnech dokonce vypnula možnost hodnocení. Její vánoční kampaň se zubatým kaprem, která má být pravděpodobně odkazem na nyní v kinech promítaný horor To Kapitola 2, totiž vyvolala spíše vlnu upřímné nenávisti milovníků tradičních Vánoc. A v takové chvíli si mnozí z nich s gustem kliknou u Facebook recenzí na jednu hvězdičku. Budiž to připomínkou, že marketing reagující na aktuální události se nemusí vždy vydařit. 

Kam dál?

Není to poprvé, co Alza.cz a další reagovali na společenské dění a politickou situaci. Podívejte se na reakce spojené s obří demonstrací z května 2019 proti premiéru Babišovi a ministryni spravedlnosti Marii Benešové v článku Alza.cz i CZC.cz honí po Letné motýle.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.