Zákaz! Reklama o utrpení zvířat kvůli výrobě palmového oleje nesmí do britského televizního vysílání

11. 11. 2018 | Petr Michl



Britský retailový řetězec Iceland nebude mít v televizi vánoční spot, který plánoval. Dle tamního regulatorního orgánu je jeho reklama příliš politická. Jde přitom o animovaný příběh upozorňující na utrpení zvířat díky průmyslu spojeném s pěstováním palmy olejné za účelem získání palmového oleje.

Síť britských supermarketů se touto tématikou aktivně zabývá. Letos se zavázala, že do konce tohoto roku přestane ve všech produktech svých značek palmový olej používat. Striktností tohoto závazku přitom předběhla konkurenci ve Spojeném království. Jako vánoční spot poté nechtěla dát to televizního vysílání klasickou reklamu sázející na kouzlo rodinných setkání pod rozsvíceným stromkem. Místo toho se rozhodla své finance investovat do propagace spotu, který publikovala organizace Greenpeace již v létě tohoto roku. Kreativně za ním stojí agentura Mother a produkčně Passion Animation Studios.

Animovaný kraťas s jeden a půl minutovou stopáží vypráví příběh holčičky, které se prohání po pokoji malý orangutan.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: