Zákazníci evropských eshopů budou od poloviny prosince lépe chráněni

27. 11. 2009 | RaTP
Nové evropské nařízení, které vstoupí v platnost v polovině tohoto prosince, odstraní nejasnosti ohledně toho, které právo v eshopech platí - zda právo prodejce, nebo spotřebitele. "Dosud mohlo dojít k situaci, kdy se spotřebitelská smlouva bude řídit právním řádem státu obchodníka. A tak by například místo 14 dnů na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu měl český spotřebitel k dispozici pouze sedmidenní lhůtu, která je obvyklá třeba ve Francii," ilustroval současnou situaci na příkladu Martin Rezek.

 

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Nové evropské nařízení, které vstoupí v platnost v polovině tohoto prosince, odstraní nejasnosti ohledně toho, které právo v eshopech platí - zda právo prodejce, nebo spotřebitele.
"Dosud mohlo dojít k situaci, kdy se spotřebitelská smlouva bude řídit právním řádem státu obchodníka. A tak by například místo 14 dnů na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu měl český spotřebitel k dispozici pouze sedmidenní lhůtu, která je obvyklá třeba ve Francii," ilustroval současnou situaci na příkladu Martin Rezek, právník Evropského spotřebitelského centra pro Českou republiku.
Nařízení stanoví, že v nejasné situaci se bude vždy rozhodovat podle práva spotřebitele, nikoli obchodníka.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.