Zásilkovna spouští vlastní doručení na adresu

30. 6. 2021 | redakce
Česká pošta i další logistické firmy mají ještě silnější konkurenci. Zásilkovna bude již od července doručovat až domů, nově s vlastními kurýry. Slibuje tím zákazníkům zvýšení kvality, komfortu a rychlosti doručení zásilek.

Pandemický rozmach e-commerce znamenal také velký nápor na logistiku doručují online zakoupené zboží. Poznala to i Zásilkovna a její zákazníci. Nasmlouvaní externí přepravci totiž někdy nestíhali, navíc omezovali počet zásilek, které mohou od Zásilkovny za den přepravit. Řešením je nová služba s názvem Zásilkovna domů, s ní bude doprava zásilek přímo k zákazníkovi obsloužena vlastními kurýry.

Do procesu doručování zásilek na adresu bude zapojena síť mikrodep, které byly nově vytvořeny na vybraných výdejních místech Zásilkovny po celé České republice. Vedle kmenových řidičů Zásilkovny budou zásilky doručovat také řidiči společnosti Zavezu patřící, stejně jako Zásilkovna, do skupiny Packeta, a to v rámci programu Jezdi s námi. Pokud se nepodaří zákazníka zastihnout na adrese, bude mít možnost vyzvednout si zásilku na některém z výdejních míst Zásilkovny ještě tentýž den. Cena služby Zásilkovna domů začíná při objednání zásilky z e-shopu na 79 Kč bez DPH, pro zasílání mezi fyzickými osobami je to částka 115 Kč včetně DPH.

Dle CEO skupiny Packeta, Simony Kijonkové, je jejich cílem, podobně jako u služby doručení na výdejní místo, doručovat drtivou většinu zásilek v režimu do druhého dne. „Implementace služby do systému spolupracujících internetových obchodů je velmi jednoduchá. Naši partneři si službu Zásilkovna domů jednoduše přidají do svého košíku. Ti, kteří dosud využívali naši službu Nejvýhodnější doručení na adresu, ji pouze přejmenují na Zásilkovna domů a své zákazníky informují o tom, že nově jim zásilky nebudou doručovat třetí strany, ale přímo řidiči Zásilkovny,“ říká Jan Čižmar, COO Zásilkovny, a dodává:

„Spuštěním služby Zásilkovna domů získávají naši zákazníci kompletní balíček služeb – doručení na výdejní místa, do Z-BOXů a nově i doručení na adresu. V první fázi chceme doručovat zásilky v časovém okně 90 minut, cílem je dostat se na hodinu. Dobírku může zákazník zaplatit předem v naší mobilní aplikaci nebo přímo e-shopu, případně pak u našeho řidiče, který má k dispozici terminál a přijímá i hotovost.“

Součástí služby Zásilkovna domů je nově vytvořená síť mikrodep. Mikrodepa vznikla rozšířením spolupráce se stávajícími výdejními místy, která disponují větší kapacitou pro umístění zásilek. Jejich cílem je organicky doplnit síť stávajících 14 klasických dep Zásilkovny na území České republiky. Fungují jako klasická depa, jen jsou o něco menší. Aktuálně jich je 135 a jsou rozmístěna tak, aby pokrývala území celé České republiky.  

„Zájem o to stát se mikrodepem Zásilkovny, byl ze strany výdejních míst enormní. Znamená to pro ně další příjem, do podnikání mohou zapojit i členy rodiny. Spolupráci s námi znají, znají naše systémy, rozumí naší filozofii podnikání. Pro nás jsou to proto přirození partneři a jsme rádi, že můžeme přispět k dalšímu rozvoji jejich podnikání,“ doplňuje Jan Čižmar. 

Do doručování zásilek na adresu se také prostřednictvím programu „Jezdi s námi“ zapojí komunitní kurýrní služba Zavezu, kterou na konci roku 2019 koupila Packeta. Služba propojuje lidi, kteří se chtějí stát řidiči, s těmi, kteří potřebují něco převézt. Prostřednictvím programu Jezdi s námi se může téměř každý stát řidičem rozvážející zásilky pro Zásilkovnu. „Stačí mu k tomu osobní automobil a živnostenský list s koncesí na provozování nákladní autodopravy do 3,5 tuny. Od nás získá platební terminál a mobilní telefon s aplikací Packeta, která mu naplánuje nejideálnější rozvozovou trasu. Vše funguje velmi intuitivně a jednoduše. Hledáme spolehlivé partnery na dlouhodobou spolupráci. Zájemci si mohou přivydělat velmi zajímavé peníze. V průměru jde o rozvoz 60 zásilek, což v průměru zabere šest hodin času,“ vysvětluje zakladatel Zavezu David Pertl.

 

Kam dál? 


Simona Kijonková na EBF. 

V březnu 2020 se skupině Packeta (do které patří Zásilkovna) propadl obrat o polovinu, přesto ho meziročně navýšila dvojnásobně na 2,5 miliardy korun. Simona Kijonková na E-business fóru prozradila, co museli změnit a jaké inovace do svého portfolia přidali, aby se jim tak obdivuhodný obrat podařil. Přečete si více v naší reportáži

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.