Zboží z promo akcí jde často reklamovat pouze obtížně

21. 9. 2010 | TMJ
Zboží, které lidé nakoupí na stále oblíbených předváděcích akcích, není často možné reklamovat nebo vrátit, neboť není možné dohledat sídlo prodejce. Vyplývá to z informací, které poskytlo Sdružení pro ochranu spotřebitelů.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Zboží, které lidé nakoupí na stále oblíbených předváděcích akcích, není často možné reklamovat nebo vrátit, neboť není možné dohledat sídlo prodejce. Vyplývá to z informací, které poskytlo Sdružení pro ochranu spotřebitelů.
Podle něj je u některých společností, specializujících se právě na prodej zboží prostřednictvím promo akcí, běžné uvádění adresy, na kterou nelze doručit jakoukoli písemnost. Pro spotřebitele je pak takřka nemožné odstoupit v zákonem stanovené čtrnáctidenní lhůtě od kupní smlouvy. Problematický se pak stává také samotný reklamační proces.
Navíc problémy se netýkají pouze nákupu zboží při výjezdních promo akcích. SOS registruje obdobné chování také u společností, které prodávají své zboží na plochách supermarketů a obchodních center. I u nich totiž SOS řešila stížnost na společnost, která se vyhýbá přebírání pošty.
Podle právníka SOS Miroslava Humla učiní přítrž podobným praktikám až datové schránky, které si musí zřídit každý podnikatel. Pokud není reklamace, zaslaná prostřednictvím datové schránky vyřízena do 30 dnů, má zákazník právo bez postihu odstoupit od smlouvy.

Štítky dokumentu: Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.