Žebříček zadavatelů reklamy loni ovládl mezi lihovinami Jack Daniel's

2. 2. 2022 | Petr Michl
Tuzemák a spol. z Božkova skončil dle výše ceníkové ceny všech reklam loni až na druhém místě za „Jackem“, jehož reklamy překonaly jako jediné hodnotu 100 milionů korun. Podívejte se na zbytek TOP 5.

 

Výzkumná agentura Nielsen Admosphere připravila přehled nejsilnějších inzerentů v segmentu lihovin na základě svého  monitoringu reklamy Ad Intel, a to v období leden–listopad 2021. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce. Výběr 5 nejsilnějěích inzerentů uzavírá Fernet Stock, který je s 48,5 miliony korun s inzercí na méně než polovině hodnoty u inzerenta číslo 1. Tím je Jack Daniel's se svou Tennessee Whiskey. Další typicky českou značkou ve výběru je na 2. místě už jen Božkov s 92 miliony spojený nejen se svým rumem, ale s řadou dalších lihovin.  Mezi další silné inzerenty pak patří Jägermeister a Tullamore Dew.


Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring interentu.. zdroj: Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti. Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere. Interent zahrnuje reklamu v projektu AdMonitoring

 

Mimochodem Česká Rada pro reklamu loni označila jako závadnou reklamu Jack Daniel's. V českém prostředí byla vysílaná lokalizovaná varianta globálního spotu, v níž se lidé odhodlají k tomu, co chtěli dávno udělat, až poté, co se napijí Jacka. 

Rada pro reklamu vyhodnotila, že spot porušuje článek 8.3 jejího kodexu, který stanovuje, že „reklama nebude prezentovat alkoholické nápoje jako prostředek k odstranění zábran, či strachu vůbec“. To jen ukazuje, že reklamy na alkohol nejsou kvůli celé řadě regulací vůbec lehkou disciplínou. 

 

Tip redakce:

Většina zmíněných brandů má už léty osvědčenou strategii propagace značky. Náhledněte pod její pokličku více díky našim podrobnějším textům.

Například značka Jägermeister prošla během své téměř stoleté historie přerodem z pití pro myslivce až k oblíbenému drinku potetovaných hipsterů. Zjistěte, jaký je její návod na to stát se lovebrandem, v článku Perfekcionismus a konzistentnost jsou klíčem k budování lovebrandu u Jägermeistera.

 

O těžkých začátcích a o proměnách vnímání značky Jack Daniel's v Čechách vám prozradí více článek Od kovbojů a potetovaných motorkářů k masám aneb Cesta vzhůru Jacka Danielse v Česku.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: