Zkracovač Goo.gl skončil, přivítejte Firebase Dynamic Links

20. 6. 2019 | Petr Michl
Goo.gl zkracovač asi neobrečíte, je tu prostě mnoho jiných funkčních variant. Už jste se ale pokoušeli uživatele nasměrovat do specifického místa v aplikaci? Přesně s tím by měl pomoci pokračovatel zmíněného zkracovače: Firebase Dynamic Links.

Zkracovače jsou užitečné nástroje. Mimo hezčích a kratších linků povětšinou nabízejí i základní analytiku a to vše platilo i pro tuto službu v podání jednoho z internetových gigantů. Minulý čas používáme správně, zkracovač Goo.gl končí, místo něj tu jsou Firebase Dynamic Links. A jsou mnohem lepší.

Goo.gl odchází postupně — noví uživatelé se nemůžou registrovat už od 30. března tohoto roku, ti stávající si službu mohou užívat ještě v roce 2020. Děje se tak, protože Firebase Dynamic Links (FDL) mají nabídnout tzv. chytré linky, které na rozdíl Goog.gl nemají tak velkou konkurenci. 

Google na svém blogu uvádí:

„Spustili jsme URL zkracovač Googlu v roce 2009. Od té doby se objevilo mnoho (dalších) populárních zkracovačů a změnily se také dramaticky způsoby, jak lidé nacházejí obsah na internetu — od webových stránek na desktopu k aplikacím, mobilním zařízením, domácím asistentům a dalším."

A právě reflexí této změny jsou FDL. Řeší spoustu obtíží, na které jsou zkracovače krátké: deep links do specifického místa v aplikaci, které fungují jenom občas a ne pro každou platformu (iOS, nebo Android, pozn. red.), zaslání deep linku někomu, kdo ještě specifickou aplikaci nemá, končící obvykle ignorací apod. FDL má tyto situace zvládnout elegantněji. Google tak slibuje možnost vytvoření specifického přivítání uživatelům v rámci mobilních aplikací, případně jejich přesměrování do míst, kde mohou splnit svůj cíl: třeba rezervaci v restauraci nebo koupi lístku na koncert. Vše více dopodrobna vysvětluje následující video.

FDL jsou tak nadějí pro efektivnější akvizici uživatelů do mobilních aplikací a zároveň také pro jejich více funkční využití. Google tak dělá moudré rozhodnutí. Opouští zprostředkovávání relativně jednoduchého technologického úkonu a zaměřuje se na ty, které konkurence uspokojivě neřeší.

Zdroj fotografií: firebase.google

Štítky dokumentu: E-Commerce Google Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.