Změna pohledu Googlu: Linky u recenzí za produkt by měly být nofolllow

14. 3. 2016 | Petr Michl
Google nyní žádá blogery, který přistupují na recenze za produkt, aby takovéto linky označily jako tzv. nofollow (tedy na ty neovlivňující výsledky vyhledávání). Tato úprava ohrožuje link buildingové strategie mnoha společností.



Je na tom založená link buildingová strategie mnoha firem. Zasílají novinářům a blogerům produkty na recenzi s očekáváním, že napíšou jejich hodnocení a připojí link. Google nyní žádá blogery, kteří přistupují na takovou spolupráci, aby takovéto linky označili jako tzv. nofollow.

Google upozorňuje na to, že u popsaných recenzí společnosti obvykle žádají blogery, aby linkovali na:

  • stránky společnosti;
  • její účty v sociálních médiích;
  • stránky online prodejce, který nabízí produkt dané společnosti;
  • stánku věnovanou recenzím, na níž figurují recenze daného produktu;
  • mobilní aplikace společnosti.

Přitom k tomu dodává: Blogeři by měli u všech těchto linků uvádět tzv. nofollow tag, protože tyto linky nevznikly organicky (myšleno tak, že by dané linky nevznikly, pokud by konkrétní společnost nenabídla produkt či službu zdarma k recenzi výměnou za link). Společnosti či marketingové firmy je zastupující by měly blogery upozornit na to, aby používali u těchto linků nofollow."

Google dále radí blogerům, aby zmíněnou povahu spolupráce prozradili. To se může dít kdekoliv v článku, dle dominantního hráče na poli vyhledávání je to ale nejlepší hned navrchu, aby si to čtenáři uvědomili, i kdyby nečetli celý text.


Část Google Webmaster Guidelines poukazující na spamové aktivity stránek, které nepřispívají k jejich page ranku.

Význam nofollow tag spočívá v tom, že takto označený link fulltextoví roboti ignorují, a nepřispívá pak k vylepšení page ranku konkrétní stránky. Přitom to je jeden z hlavních důvodů, proč některé společnosti k recenzím ve spolupráci s blogery přistupují. I v případě, že blogeři reklamu jako placenou spolupráci neoznačí (i kdyby to bylo jen za produkt), se dá předpokládat, že si Google cestu k vlastnímu rozsouzení toho, co je organická a placená recenze najde. Samozřejmě automatizovaně, pravděpodobně dle výskytu určitých klíčových slov a jistě ne bez chyb.   

Google Webmaster Guidelines odjakživa nechtějí zahrnovat mezi faktory přispívající k umístění stránky v rámci vyhledávání placené linky. Na to, že tímto nařízením může ovšem Google zajmout spoustu nevinných rukojmích, poukazuje v komentářích pod jeho příspěvkem Gal Baras: ...Problémem pochopitelně je, když Google změní svůj algoritmus k posouzení toho, zdali je link manipulativní. Přitom v realitě by blogeři nemuseli produkt najít, pokud by jim o něm nikdo neřekl. Když se tak stane, mohou sami cítit, že poskytnutí linku (recenzovaného produktu - pozn. red.) je užitečné pro jejich čtenáře. Neexistuje způsob, jak toto může rozsoudit algoritmus..." 

Jak vnímáte novou změnu vy? Jedná se o oprávněnou úpravu v souladu s tím, co Google u tvoření page ranku sleduje celá léta, nebo jde o čáru přes link buildingový rozpočet rovnající se šikaně?

Zdroje: Google Webamaster Blogspot, Use rel="nofollow" for specific links

Štítky dokumentu: Google Reklama online SEO
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.