Změna pořádků: Facebook zaznamenal v srpnu o miliardu více zhlédnutí videí než YouTube

16. 10. 2014 | Petr Michl

Auto-play asi nebyl nakonec tak špatný nápad. Facebook v srpnu poprvé překonal Youtube v počtu zhlédnutí videí na PC za měsíc v USA. A to dokonce o celou jednou miliardu videí. Uvedl to výkonný ředitel analytické společnosti comScore, Emeritus Gian Fulgoni, v rozhovoru pro Beet.Tv. Jak moc je to velký úspěch? Fulgoni ho okomentoval jako „skutečně úžasný“. Když se podíváte na to, kde byla sledovanost videí ještě v listopadu loňského roku, tak s tím nejde než souhlasit.

Za tak velký nárůst počtu zhlédnutí videí může zlepšení algoritmu pro relevantní zobrazování video obsahu v newsfeedu a samozřejmě zásadně i zavedení automatického přehrávání videí tamtéž. „Zatímco je s auto-play spojena jasná výhoda snadnějšího dosahu, je zde otázka sporné kvality engagementu. Na YouTube je dobrý engagement u videí tvořených uživateli takřka přirozeným jevem," uvedl Fulgoni.  

Na grafu níže můžete vidět vývoj počtu zhlédnutí videa na desktopech v USA na YouTube a na Googlu.

 

Strmý nárůst má být mimo auto-play připočten především změně algoritmu, která začala videa v newsfeedu mnohem více upřednostňovat a zároveň je i lépe distribuovat uživatelům. V rámci rozhovoru Beet.tv mluvil i Sean Mills řídící médium zaměřené na mobilní zařízení, NowThisNews. „Růst zhlédnutí našich videí na Facebooku byl během července třicetinásobný, každý měsíc zaznamenáváme nyní desítky milionů zhlédnutí," potvrdil pozitivní dopad úprav algoritmu.

Facebook kdysi neměl k videu příliš důvěry a v news feedu to byl spíše druhotný obsah, tvořený navíc primárně videi z YouTube. V posledním roce výraznějším upřednostňováním Facebook videí v news feedu přiměl značky k tomu, aby na FB využívaly jeho formát. Jedním z jeho čerstvých kroků v boji za dominanci vlastních videí je to, že nezobrazuje YouTube videa s dřívějším náhledem, ale se značně zmenšeným. Někteří uživatelé zaznamenali v posledních týdnech i podobu, kdy navíc nejde YT video spustit přímo v news feedu a je nutný proklik na YouTube.

Když už mluvíme o mohutném vzepětí videa během léta, stojí za to připomenout si nečekané štěstí pro Facebook, které pomohlo uživatelům auto-play lépe strávit a jež vygenerovalo stovky milionů zhlédnutí videí - jmenuje se #IceBucketChallenge.  

Zdroj: MarketingLand, Beet.Tv

Štítky dokumentu: Facebook YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.