Změny na Facebooku: Úprava počítání impresí a automatizované doručení příspěvků v nejvhodnější dobu

22. 10. 2019 | Petr Michl
Facebook ví, kdy je vaše cílová skupina nejaktivnější. Proč tedy nenecháte doručení příspěvků do feedu uživatelů ve správný čas? To přesně by měla zvládnout u postů funkce „Suggested Time“.

Když Facebook vydá nějakou aktualitu týkající se organického dosahu, můžete se vsadit, že u 9 z 10 případů z toho kouká jeho pokles. Nyní ale nastává ten vzácný okamžik, kdy největší sociální síť dokonce předpokládá nárůst organického dosahu — jen, když si necháte poradit.

Každoročně vychází velké studie ukazující časy publikování příspěvků, které nejvíce fungují. V některých případech vychází z dat obrovského množství FB stránek, a mají tak relevanci minimálně jako naznačení širšího trendu chování uživatelů. Jejich odpůrci mají na druhou stranu pravdu, když poukazují, že nemusí platit zdaleka pro každého — jedná se zkrátka o průměrné hodnoty a vaši fanoušci a zákazníci mohou být svébytným druhem, který se odlišuje od normy až příliš.

Věřte nám, že chování vaší cílové skupiny zná minimálně na vlastní platformě nejvíce Facebook. A ten nyní testuje funkci „Suggested Time“. U předem plánovaných příspěvků nezadáte konkrétní čas, ale právě ten navrhnutý. U zvolené možnosti „Suggested“ i uvidíte, v kolik to bude. Facebook doručí příspěvek do feedu tak, aby maximalizoval možný organický dopad. Facebook přitom bude vycházet z toho, kdy byli vaši fanoušci nejvíce aktivní minulý týden.


Zdroj: Twitter / Matt Navarra

Stále jde jen o test. O jeho podobu  v nastavení, kterou můžete vidět výše, se podělil známý spotter, Matt Navarra. Po dlouhé době jde z pohledu správců FB stránek o skvělou zprávu, která není spojena s nutností navýšení reklamního rozpočtu.

Chystá se změna počítání organických impresí. Panika není na místě

Pro umění všimnout si i nejmenších změn v kódu Facebooku musíme opět pochválit Matta Navarru. Ten totiž přišel v závěru minulého týdne s dalším objevem: změnou počítání organických impresí.

 

Facebook ho hodlá změnit, aby vše lépe sladil s metodologií, kterou používá pro počítání impresí u reklam. Cílem je snížit započítávání opakovaných impresí od stejných uživatelů. Metriky dosahu a engagementu by změnou, která má být implementována do 28. října, neměly být nijak dotčeny.

A dá se říct, že obecně není žádný důvod k panice. Přinejhorším se jen dozvíte o zobrazeních vašich příspěvků pravdu, která je trochu méně růžovější, než jste si mysleli.


Kam dál? 


Chcete dát šanci velké studii, která mimo jiné mluví o nejlepších časech k publikování příspěvků. Společnost BuzzSumo analyzovala 777 milionů publikovaných příspěvků, aby našla 3 klíčové faktory pro engagement na Facebooku v roce 2019.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.