Značka Otrivin pomáhá čistit vzduch v indických školách. Toxiny z ovzduší přetváří na tužky pro děti

15. 1. 2024 | Kristýna Vozková
Až 98 % dětí v Indii dýchá toxický vzduch. Iniciativa značky Otrivin pomohla ve třech školách v nejchudší části země vyčistit vzduch od 74 % toxinů a z odpadu vytvořila unikátní tužky.

 

Značka Otrivin, světový lídr ve výrobě nosních kapek a sprejů, představila iniciativu, která pomáhá dětem v Indii dýchat čistější vzduch a toxiny přetváří v psací potřeby pro děti z chudinských čtvrtí v Bengaluru.  Reaguje tím na průzkum WHO, podle kterého až 98 % dětí v Indii dýchá vzduch, který je toxický, a to nejen ve venkovním prostředí, ale také ve školách, kde malé děti tráví v průměru osm hodin denně. Vdechování toxinů má pak negativní vliv na rozvoj kognitivních funkcí, neurologický vývoj a nepříznivě ovlivňuje rovněž riziko vzniku rakoviny.  

Ve spolupráci se singapurskou pobočkou agentury Wunderman Thompson tak značka spadající pod nadnárodní koncern Haleon (druhý největší podnik se zaměřením na spotřebitelskou zdravotní péči na světě, pozn.red.) vytvořila aktivaci s názvem Otrivin Pollution Capture Pencils. Vybrala tři nejchudší školy v nejvíce znečištěných průmyslových oblastech Peenya, Hegganahalli a Mallasandra a umístila do jejich vnitřních i vnějších prostor celkem dvacet dva čističek vzduchu.  

Ty během prvních dvou měsíců vyčistily celkem více než dvě miliardy kubických stop toxického ovzduší, zhruba 74 % celkového znečištění,  a zlepšily tak životní standard více než 1500 dětí. Speciální přístroje navržené indickou společností Panjurli Labs zachytily saze, které byly následně smíchány s grafitem, a vzniklo tak 10000 jedinečných a netoxických tužek. 

Design tužek i jejich balení jsou uměleckým dílem, které vytvořil lokální umělec Gautam Dutta.Vznikly tak tři odlišné návrhy, které mají reprezentovat tři školy zapojené do projektu. Každý design je plný malých veselých detailů, specifických pro každou školu. Sám umělec svou tvorbu okomentoval takto: „Než jsem začal s vytvářením návrhů, navštívil jsem školy, abych je zkoumal a čerpal z nich inspiraci. Byl jsem hluboce dojatý nepřízní osudu, kterou tyto děti procházejí, když se snaží studovat a utvářet si svou budoucnost. Navzdory tomu mají ty děti jeden z největších úsměvů, jaké jsem kdy viděl! Svými ilustracemi jsem se snažil nejen zachytit podstatu pozitivity a odolnosti dětí – ale také naději v lepší budoucnost, kde budou moci dýchat čistší vzduch.“

 

Kreativní ředitel Wunderman Thompson Singapore, Aarti Nichlani, který se na projektu podílel od samého začátku, uvedl: 

„Znečištění ovzduší nezmizí hned. Mezitím jsou to ale ty nejchudší děti, které nesou největší břemeno. Inovace, jako je Pollution Capture Pencils, pomáhá provést změnu v době, ve které je to nejvíce zapotřebí… dnes.“ 

Farhad Nadeem, globální marketingový a digitální ředitel značky Otrivin, dodal: 

„Iniciativa Otrivin Actions To Breathe Cleaner je postavena na předpokladu, že žádná akce není příliš malá, pokud jde o snížení míry znečištění ovzduší. Pilotní projekt značky Otrivin ‚Pollution Capture Pencils‘ se stává v Indii jedním z projektů, které se pokoušejí přeměnit znečištění ovzduší v něco pozitivního. Doufáme, že tato iniciativa, i když nevyřeší komplexně problém znečištění ovzduší v Indii, bude inspirovat lidi k tomu, aby učinili jednoduché kroky pro to, aby se svět stal lepším místem pro život a dýchání."

Z marketingového pohledu je přitom daná iniciativa dokonale „on brand”. Přichází od značky, která pomáhá lidem uvolnit nos, když ho mají skutečně ucpaný, aby se mohli znovu pořádně nadechnout. 

 

Dalším kladem je to, že nejde o jednorázovou PR akci. Část z tužek se sazemi z čističek vzduchu byla věnována studentům v chudinských čtvrtích a další část slouží jako nástroj pro získání finančních prostředků pro zakoupení většího množství čističek do dalších škol. Vytváří se tak unikátní ekosystém, který umožní  pomůže s čistěním ovzduší v co největším počtu škol po celé Indii.  

Zdroje: LBB onlineThe Drum


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: