Značky North Face a Patagonia stahují své reklamy z Facebooku. Zdá se jim, že profituje na šíření nenávisti

22. 6. 2020 | Petr Michl
„We’re in. We’re Out," tak oznámila značka North Face sympatie s hnutím #StopHateforProfit a vystoupení z inzertního kolotoče na Facebooku. O pád dní později se k ní přidala i Patagonia. Nechtějí podporovat svými penězi platformu, která dle nich dovoluje povzbuzování násilí proti protestujícím a rasistické projevy.


Zdroj: North Face

„Bojkotujte Facebook!“ Tato výzva tu byla v mnoha obdobách již vícekrát. Aféra společnosti Cambridge Analytica dokonce dala vzniknout před dvěma lety kampani #DeleteFacebook apelující na smazání účtů uživateli. To vše Facebook přežil a jeho zisky stále rostou. Ve středu 17. června spuštěná výzva #StopHateforProfit chce dát Facebooku lekci tím, co ho nejvíc bolí: ztrátou zisků. Vyzývá značky, aby se připojily z pozice inzerentů k bojkotu reklam na Facebooku. Dosud největší značkou, která se k výzvě připojila, je North Face.

Brand s outdoorovým oblečením a vybavením zveřejnil v pátek 19. června na svém Twitteru vzkaz s tímto zněním:

„North Face od 19. června upouští od všech aktivit a placených kampaní na Facebooku, dokud nebudou na této platformě zavedeny striktnější postupy k odstranění šíření rasistického, násilného a nenávistného obsahu a dezinformací. Víme, že po příliš dlouhou dobu dělá škodlivá rasistická rétorika a dezinformace svět nerovným a nebezpečným. Stojíme za NAACP a dalšími organizacemi, které pracují na #StopHateforProfit.“

Na Twitteru značka uvedlu svůj krok slovy: We’re in. We’re Out," naznačujícím sympatie s hnutím #StopHateforProfit a vystoupení z inzertního kolotoče na Facebooku.

Dnes, v pondělí 22. června, se pak přidala k bojkotu te stejných důvodů i značka Patagonia, která je vyhlášená zejména svou podporou enivronmentálních témat a udržitelnosti. 

Na rozdíl od North Face přidává ke svému reklamnímu bojkotu i Instagram. Trvání je také s okamžitou platností (zatím) do konce července. 

Testament hnutí #StopHateforProfit dáváme níže:

„Co byste udělali se 70 miliardami dolarů?

Víme, co udělali ve Facebooku.

Dovolili povzbuzování k násilí proti protestujícím bojujícím s rasovou nespraveldností v Americe v důsledku (skonu) lidí jako George Floyd, Breonna Taylor, Tony  McDade, Ahmaud  Arbery,  Rayshard  Brooks a mnoho dalších.

Označili Breitbart News za „důvěryhodný zdroj zpráv“ a udělali „fact checkerem“ (médium) The Daily Caller, ačkoliv obě publikace v minulosti spolupracovaly s bílými nacionalisty.

Štítky dokumentu: Facebook Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.