Zynga nechce být závislá jen na Facebooku - spouští vlastní herní portál

2. 3. 2012 | PeMi
Král her sociálních sítí má nový zdroj příjmů v podobě vlastního portálu, z „okovů“ Facebooku se ale nevymaní ani tam.

Zynga oficiálně spouští vlastní webovou stránku, kde si uživatelé zahrají veškeré jejich hry. Nejedná se ovšem o žádný úprk z Facebooku. Na stránce budou nejen hry jako FarmVille, Mafia Wars nebo Zynga Poker, ale i tituly vývojářů mimo tým společnosti. Vše bude i zde pořádně sociální, přihlásíte se do hry přes svůj Facebook účet, uvidíte všechny hráče mezi vašimi přáteli, včetně jejich aktivity. Říká se jim zde zFriends a můžete rozšířit jejich řady i o ty, které na Facebooku  mezi přáteli nemáte. Při hraní si můžete i pokecat přes Live Chat. Na Facebook se něco z vašich virtuálních úspěchů sdílí, ale naštěstí tu existuje určitý filtr.

V hrách Zyngy se platí Facebook kredity, z kterých si modrobílý obr bere 30 %. Vypadá to jako více než dostatečná motivace pro úprk. Ve skutečnosti je však menší. Zynga má totiž s Facebookem smlouvu o exkluzivitě zaručující, že musí používat FB kredity i mimo Facebook. Smlouva byla podepsána v květnu 2010 a platí po 5 let. Proto nyní bude spíš dělat propagaci oficiálnímu Facebook platidlu mimo jeho brány.

Na druhou stranu může získat angažovanější a loajálnější fanoušky a příjmy z reklamy. Ty zatím na jejich stránkách nejsou, ale to se brzy změní. Důvěru v to, že nová herní platforma bude strojem na peníze, vyjadřuje i fakt, že akcie firmy stouply během jednoho dne od oznámení novinky o 10 %.

 Zdroje: www.techcrunch.com, www.insidesocialgames.com

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.