Nové patenty Facebooku ukazují budoucnost sdílení

10. 6. 2013 | Bednářová Daniela
Facebook má několik nových patentů, které slibují do budoucna velké věci. Zásadním způsobem by se mohlo změnit označování, vyhledávání na základě tagů a také sdílení obsahu.

Impérium Facebooku stojí na základech označování uživatelů na obrázcích a možnosti sdílení. Největší sociální síť světa si je toho vědoma a snaží se to svým uživatelům co nejvíce usnadnit. Už nějakou dobu se snaží nabízet automaticky jména osob k označení na fotografiích, do budoucna ale plánuje tu samou možnost potvrdit nabízené označení i u významných míst a firem. A fotografiemi chystané novinky nekončí. Facebook se zaměří i na video.

O patenty zažádal Facebook a jeho zaměstnanci v říjnu 2011 a v průběhu dubna a května 2013 jim byly uděleny. Jedná se o automatické vytváření fotografií z natáčeného videa a výběr preferovaných záběrů s automatickým označováním uživatelů, míst a věcí (například značek).

Tyto patenty by mohly velmi výrazně ovlivnit způsob, jakým sdílíme. Už nebudeme muset hledat lidi, místa nebo jiné věci, abychom je mohli označit. Tagy budou nachystané a budou jen čekat na potvrzení. Což je plus pro stále větší množství mobilních uživatelů Facebooku.

Při označování důležitých snímků z videa bude Facebook nabízet tagy nejen pro uživatele, ale i pro místa, památky a firmy. I když je uživatel nebude chtít označit a aktivně sdílet se svými přáteli, budou tyto tagy nachystané a Facebook k nim bude mít přístup, což znamená, že bude vědět, kde se uživatel nachází a co je pro něj relevantní. Díky tomu bude mít Facebook o svých uživatelích ještě více informací než doposud a bude je tak moci ještě lépe zacílit specifickou reklamou. Coca-Cola například může inzerovat s ohledem na uživatele, kteří jsou často zachyceni s lahví Pepsi. Také návrhy stránek mohou být přesnější.


Důležitost jednotlivých snímků bude nastavena Facebookem podle lidí, kteří se zde vyskytují a také dle produktů firem, se kterými na sociální síti uživatel nejvíce interaguje. Zapojit by se do procesu určení měla i analýza hlasu. Vyšší preferenci dostanou ty snímky z videa, u kterých pronesl uživatel nadšené komentáře. Například: “To je nádhera!”

Automatické tagy pro fotografie a videa usnadní uživatelům práci a navíc přinesou Facebooku další výhody.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.google.com/patents

 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: