Billboardy jinak: Boj proti reklamnímu znečištění oceněný cenou za kreativitu

12. 11. 2012 | Petr Michl
Proč se v zácpách dívat na další nudnou reklamu? Americký umělec chce na místo billboardů prosadit „létající zahrady“ z bambusu.

Málokterá země je tak zanesená reklamními formáty ve veřejném prostoru jako Česká republika. Týká se to billboardů na budovách ve městech, okolo silnic i obyčejných plakátů a nekulturnosti vývěsních štítů a výloh obchodů. I proto bychom měli zbystřit v případě iniciativy amerického umělce Stephena Glassmana, který se zaměřil právě na billboardy.

 

Rozhodl se, že by lidé uvízlí v zácpě měli vidět i něco jiného než další reklamní sdělení. Proč se místo nich nedívat na zahrady „ve vzduchu“? Glassman vytváří v Los Angeles veřejné instalace zahrnující bambus již 20 let. Bambus je pro něj tak logickou volbou i při tvorbě „zelených billboardů“. Jeho projekt Urban Air vyhrál v roce 2011 London International Creativity Award, nyní plánuje získat prostředky pro realizaci této idey skrze crowdfundingový portál KickStarter. V době napsání tohoto článku mu veřejnost přispěla téměř pětinou z požadované částky 100 tisíc dolarů. Americká agentura Summit Media mu zároveň přislíbila poskytnout některé billboardové plochy.

 

Tento projekt ovšem nemusí být omezen pouze na kalifornské velkoměsto. Cílem Glassmana je mít co největší světový dosah, a dává proto k dispozici návod, jak podobné instalace zrealizovat. V hi-tech verzi mají čidla monitorující počasí a v případě potřeby spouštějící umělé zavlažování.

Ocenili byste „létající zahrady“ také nad českými silnicemi?

 

Zdroje: www.huffingtonpost.com, www.kickstarter.com, www.brandchannel.com

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: