Burger King v Česku poslal valentýnku KFC i McDonald's. Jejich reakce vás pobaví

17. 2. 2020 | Petr Michl
„Zamilovaná výměna" replik mezi fast-foodovými řetězci Burger King, KFC a McDonald's na českém Facebooku ukazuje, jak by měly značky v sociálních médiích válet.

 O rozpustilých kampaních Burger Kingu vás informujeme pravidelně. Jde o brand s jednou nejvyšších úrovní komunikace využívající bezostyšně každou příležitost, aby si přihřál vlastní polévku na nějaké kulturní události nebo dokonce na účet konkurence. Nyní můžeme konečně referovat i o něčem z Česka. Místní Burger King zaslal minulý týden před svátkem zamilovaných na Facebooku jednoduchý vzkaz svým hlavním konkurentům:

„McDonald's, KFC, budete můj Valentýn? #loveyourway"

 


Zdroj: Facebook / Burger King

Když stojíte na opačné straně social media tábora, asi vám taková „valentýnka“ příliš radosti neudělá. Musíte co nejrychleji reagovat s něčím, co falešného milovníka utře, nebo alespoň pobaví jeho i vaše publikum. To první se podařilo KFC. „To nepůjde. Už mám známost z Kentucky,“ zněl jeho vzkaz doplněný nápodobou screenu z Messengeru, kde je Burger King v podobě chatovací vtěrky se vzkazy typu „Hezký kyblíky. Nechceš zajít na burger?“. Ty ovšem zůstávají bez odpovědi.



Zdroj: Facebook / KFC

McDonald's odpověděl s láskou a Big Macem. Rozhodně nejde o nic tak originálního, ale ukazuje to, že štěstí přeje připraveným. A social media tým McDonald's má v zásobě desítky GIFů, s kterými komunikuje běžně s fanoušky v komentářích. Hodí se mu evidentně i pro výměny citů s dalšími brandy.

via GIPHY


Zdroj: Facebook / Burger King

Mimochodem právě komunikace v GIFech v komentářích pod příspěvkem Burger Kingu téměř převažuje. Minimálně to tak díky jejich vizuální dominanci vypadá. Ukazuje to, jak jsou dnes krátké video smyčky bez zvuku jazykem mladé generace a to, že by se ho měly značky také naučit.

Všechny zmiňované fast-foodové řetězce „GIFovštinu“ umí a je to vidět i v reakcích na komentáře. Jeden z uživatelů například zmínil, že nějaké intimnější sbližování mezi KFC a Burger Kingem bylo díky společnému provozovateli některých restaurací v Česku (AmRest, poz. red.) tak trochu incestem. Druhý jmenovaný odpověděl GIFem s potměšilým úsměvem postavy Cersei Lannister, která měla v seriálu Hra o trůny pletky se svým bratrem.



A přesně tak se to dělá. Všechny značky zde účinkovaly jako kamarádi z Facebooku, kteří na této platformě září ostrovtipem. Tento příspěvek tak může být jednou z kapitol učebnice, jak přistupovat ke komunikaci v sociálních sítích v roce 2020.

Kam dál?

Král burgerů prostě umí využít příležitost. Nedávno Burger King nabízel zdarma Whopper lidem z Bronxu obtěžovaným filmovým turismem vyvolaným snímkem Joker.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: