Čeští uživatelé nejvíce klikají na reklamy v oblasti financí a obchodu

14. 5. 2014 | TZ

Čeští uživatelé klikají nejvíce na reklamy z oblasti financí a obchodu, obě tato odvětví dosahují podílu kolem 18 %. Finance a obchod jsou zároveň odvětvími, která zadávají nejvíce displejových kampaní (17,3 % resp. 14,4 %) a dosahují nejvyššího počtu zobrazení reklamy (27 % resp. 16,2 %). Data přináší zpráva gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

Mezi odvětví s nejvyšším počtem online reklamních kampaní, podílem impresí a počtem kliknutí patří v České republice finance, pojišťovnictví, makléřství a obchod. Oblast financí, jež v České republice dosáhla 27 % podílu impresí, vykazuje vysoký podíl rovněž v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Druhý nejvyšší podíl impresí, ovšem dvakrát nižší než oblast financí, má v České republice kategorie obchod (16,2 %), která dosahuje vysokého počtu zobrazení ve všech státech V4 kromě Polska. Na třetí příčce se dle počtu impresí umístila v České republice kategorie Cestování (13,6 %), která nalezneme v žebříčku tři kategorií s nejvyšším podílem impresí kromě ČR pouze v Chorvatsku.

V případě rozdělení celkového podílu reklamních kampaní podle jednotlivých odvětví se na prvním místě v České republice drží kategorie obchod (17,3 %), která se například na Slovensku umístila na druhé příčce s podílem 13,3 %. Druhé místo v žebříčku obsadila v ČR kategorie Finance, pojišťovnictví, makléřství a třetí auto-moto.

 

Čeští internetoví uživatelé klikají nejčastěji na reklamy v oblasti financí (18,6 %), jež zaujímá vysokou pozici rovněž v Maďarsku a na Slovensku. Uživatelé z ČR klikají poměrně často rovněž na bannery z kategorie obchod (17,8 %), která obsadila třetí místo na Slovensku a v Maďarsku. Třetí oblast podle počtu kliknutí, tedy auto – moto (12,2 %), nalezneme mezi třemi nejoblíbenějšími kategoriemi například také v Polsku (13 %).

Zdroj: gemiusAdMonitor, 08.2013 – 01. 2014. Data zahrnují kampaně měřené nástrojem gemiusDirectEffect a AdOcean.

Studie gemiusAdMonitor analyzuje 11 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu a Lotyšsko a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších online reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: