Coca-Cola posunuje individualizaci dál. S 2 miliony unikátních lahví

29. 10. 2014 | Petr Michl
Vytisknout na etikety všechna možná křestní jména a přezdívky byla jedna věc. Nyní jde ale Coca-Cola v individualizaci dál. Vyrobila 2 miliony plně unikátních láhví.



Málokterý marketingový tah byl tak úspěšný a přitom jednoduchý jako dát křestní jména lidí a různé přezdívky na láhve Coca-Coly. Obyčejná limonáda se s trochou štěstí mohla změnit v něco „skutečně vašeho". Neúplná off-line personalizace se stala díky nutnosti hledat láhev s tím správným jménem snad ještě chytřejší. Nyní se Coca-Cola v Izraeli rozhodla pro ještě odvážnější projekt: úplně každá vyrobená láhev Coly bez cukru (Diet coke) má unikátní design.

V rámci kampaně, na které se podílely agentury  Gefen Team, Q Digital a HP Indigo, byl vytvořen speciální algoritmus, díky kterému mohla tiskárna produkující etikety na láhve přijít pokaždé s jiným designem. Ve výsledku tu mluvíme o celých 2 milionech různých lahví. Vše bylo navíc podpořeno outdoor propagací se stovkou unikátních billboardů. Více ukazuje video s případovou studií.

Vytvoření unikátních lahví, kdy se každá liší od té druhé, říká milovníkům Diet Coke, že jsou výjimeční,"  uvedl viceprezident Coca-Cola Israel, Alon Zamir. Technologické řešení je skutečně obdivuhodné, stejně jako různorodost jednotlivých lahví při zachování líbivosti unikátních designů. Ač natisknout křestní jména na etikety je v porovnání s aktuální akcí poměrně jednoduchá záležitost, přesto se domníváme, že si lidé budou pamatovat více starší kampaň. Prostě proto, že se díky tomu masové spotřební zboží přiblížilo nebývale svým zákazníkům. I tak se ale jedná o skvělý počin - obzvláště, když tu mluvíme o milionech produktů se stejným obsahem, ale pokaždé s trochu jiným obalem.







Zdroj: PSFK

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: