Honda: Hands

12. 7. 2013 | Petr Michl
Honda oslavuje zvídavého ducha v dvouminutovém krátkém filmu s ambicemi na nejvyšší příčky v soutěžích reklamní kreativity.

Klient: Honda U.K.

Země: Velká Británie

Produkce: Wieden + Kennedy, London

Jednoduchý koncept a myšlenka, ohromná technologická zručnost a vzbuzování ušlechtilých emocí – i takto nějak může vypadat recept pro získání ocenění kreativity na reklamních a marketingových soutěžích. Směle nakročeno k nejvyšším příčkám má londýnská pobočka síťové agentury Wieden + Kennedy za svou práci pro Hondu. Krátký film oslavuje zvědavost, díky které se japonská značka založená v roce 1948 stala největším výrobcem motorů na světě a uznávanou tovární stájí v mnoha motoristických soutěžích.

Příběh začíná u dvou rukou a matky (matice), z ní je vytvořena motorka a postupnými přeměnami se divákovi představí kus historie značky zachycující závodní motocykly, legendární automobily jako sporťák Honda NSX z roku 1990, vznášedlo Honwave T38, ale i koncepty jako vůz FSX Clarity využívající jako palivo vodík nebo robota ASIMO.


Stařičká kampaň Hondy z roku 1963, na kterou je v novém spotu také malý odkaz. Zdroj: flickriver.com

Mimo dokonalého provedení potěší i detaily. Z FSX Clarity je vylita voda do skleničky, kterou pak hlavní postava vypije. ASIMO zahlásí po přeměně z předchozí verze robota japonsky „dobrý den“: „Koničiva“ . „Batoh“ s bateriemi z jeho zad se pak změní v robotickou sekačku, která si proklestí cestu tam a zpět rukávy košile, aby se vrátila na malý kus trávníku. Celé dílo není jen připomínkou toho, co Honda za svou existenci vyrobila. Má v sobě zpětné odkazy i na svůj dosavadní marketing.

Matka na začátku jako odrazový bod k dalším přeměnám je připomínkou extrémně propracované a 10 let staré reklamy The Cog od stejné agentury, v které součástky Hondy Accord vytváří jedno velké Domino. V pozadí se objeví i úryvek písně You meet the nicest people on a Honda použité ve spotu ze šedesátých let minulého století. Především ale hravost přeměn potěší každého chlapa, který měl kdy v ruce angličáka nebo hračku ze série Transformers. Závěrečný claim: „Dreams take you that far,“  je pak skvělou tečkou nad oslavou zvědavosti a touhy přeměnit sny v realitu.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: