Když se značky zamilují aneb Marketing na Valentýna

14. 2. 2014 | Irena Šovčíková
Valentýn dává značkám možnost další reklamní masáže. Někdy se povede a někdy je to spíš katastrofa. Vybrali jsme pro vás pár zajímavých ukázek.

Valentýn, tedy svátek zamilovaných, je tu a s ním i čas na tématické kreativních kampaní. Jak se s tímto milovaným i nenáviděným svátkem značky popraly? Podívejte se na pár dobrých i špatných valentýnských kampaní.

Gun Oil

Vyhnout se tradičnímu klišé se zamilovanými páry, růžovými balonky a prakticky vším ve tvaru srdce a zároveň propagovat svátek svatého Valentýna může být někdy těžké. Firmě Gun Oil se to dokonale podařilo. Jednoduchý příběh, od kterého jsme na počátku očekávali nějakou koncovku plnou černého humoru (název Gun Oil se k tomu nabízí), nakonec vyústil v nevyhnutelný úsměv na tváři. Hezký příklad toho, že i Valentýn a láska jako taková se dá propagovat přirozeně, nekýčovitě. Jen by nás zajímalo, co by na to asi řekli v Rusku?

Heineken

Pivo a Valentýn? I to jde dohromady. Heineken pro letošní zamilovaný svátek připravil kampaň Date in a Box. Nabízí párům skvělé rande plné dobrodružství v krabičce. Páry tak mohou s Heinekenem zažít třeba společnou lekci ju-jitsu, společné tetování a další nekonvenční způsoby, jak strávit Valentýna. Jenže je tu háček. Aby mohl svůj box získat, musí muž překonat sám sebe a na Instagram poslat obrázek ukazující právě tuto červenou, třpytivou krabičku, za což dostane kód k odemčení. Pro ženu by pravděpodobně takový úkol nebyl nijak těžký, ale muž se musí rozhodnout, jestli pro svou drahou polovičku získá překvapení, nebo si zachová pověst drsňáka. Hezký nápad ze strany Heinekenu a agentury Wieden + Kennedy.

Dumb Ways to Valentine

Každý, kdo někdy navštívil internet, pravděpodobně zná kultovní záležitost Dumb Ways to Die. V návaznosti na předchozí úspěch letos vznikl krátký Valentýnský spot. Vypráví příběh modré postavičky, která prodala obě svoje ledviny na internetu. Ale má to svou výhodu - skrze rány si teď může vytáhnout i srdce a nabídnout ho své lásce. A umřít. Nás tento spot moc neoslovil a půlmilionový počet shlédnutí podle nás umožňuje jen samotný kult Dumb Ways To Die.

The FabCafe

V Japonsku vždycky musí mít něco extra. Místní kavárna FabCafé se tak před Valentýnem rozhodla nabídnout svým zákazníkům workshop, na kterém mohli svým láskám vyrobit vskutku originální dárek - čokoládu ve tvaru své hlavy. Jíst hlavu svého vyvoleného nám přijde nejen neromantické, ale hlavně děsivé. Ale jiný kraj, jiný mrav...

A co vy, jaká zamilovaná kampaň vás letos oslovila nejvíce?

Štítky dokumentu: Kreativní reklama Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: