Svalovec s Old Spice nestačí, Procter & Gamble reviduje marketingovou strategii

3. 2. 2012 | PeMi
P&G snižuje rozpočty a chce více digitálního marketingu a propagace na Facebooku

Z hlediska prostředků vložených do marketingu je Procter & Gamble světovou jedničkou. Nyní ovšem dojde k podstatnému snížení rozpočtů a především k změně marketingového pojetí. Účet za propagaci produktů ukrajoval v posledních letech čím dál více z jejich marže. Potvrdil to CEO Robert McDonald s vyjádřením, že nemůže zvyšovat reklamní rozpočet donekonečna bez ohledu na reálné tržby. V mnohém se tato změna kurzu dá nazvat jako očekávané setkání s realitou. Ve dvou letech předcházejících říjnu 2011 se marketingové výdaje P&G zvýšily o překvapivých 24 %, ačkoliv prodeje za dané období zaznamenaly nárůst o pouhých 6 %. Důsledkem je mimo jiné to, že společnost propustí 1600 zaměstnanců, mezi nimiž bude i mnoho marketérů.

McDonald pověděl listu Wall Street Journal, že plánuje odklon od tradičních médií směrem k těm digitálním. „Na Facebooku a jiných kanálech se dají produkty propagovat efektivněji a především levněji. Historicky se náklady na propagaci pohybovaly na úrovni 9 až 11 % z tržeb. Později pravděpodobně dojde k jistému navýšení, jelikož existuje tolik nových typů médií, především pak v digitálním světě. Pokud se reklamní sdělení správně stanoví a má nosné poselství, může v něm být, na Facebooku, Googlu i jiných platformách, mnohem efektivnější… Jedním z příkladů je Old Spice, kde jsme dosáhli 1.8 miliardy zhlédnutí zdarma.“

Kampaně na Old Spice jsou učebnicovým příkladem toho, jak se má reklama v digitálním věku uchopit. Problémem ovšem je, že podobně propracované kampaně u dalších produktů chybí. Převládají klasické televizní reklamy se šťastnými hospodyňkami s domácnostmi a oblečením beze skvrny. Pokud se ovšem nyní přesměrují obrovské finanční částky do rukou kreativců zaměřených na nová média, máme se na co těšit.


Zdroje: www.wsj.com, www.mashable.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: