Výzkum Googlu: Tablety se používají nejčastěji na gauči a v posteli

23. 10. 2012 | Petr Michl
Na gauči a v posteli. Nový výzkum Googlu odhaluje nejčastější místa hrátek s tablety.

Google publikoval nový kvalitativní výzkum zabývající se chováním uživatelů tabletů. Některé výsledky jsou více než očekávané. Tablety nejsou pracovním nástrojem, ale spíše zařízením pro pasivní konzumaci obsahu. Lidé si na něm nejčastěji vyřizují osobní záležitosti, hrají hry a čtou emaily. Více překvapivé ovšem je, že počet lidí, co užívají tablet v posteli, se téměř rovnal tomu, jež ovládají tablet na gauči. Téměř polovina respondentů pak také využívá tablet v kuchyni.

Tablet je často tak trochu doplňková aktivita umožněná tím, že lidé v dnešní době dokážou vnímat více obrazovek najednou. Nejčastější sdílenou aktivitou je sledování televize. Dohromady tyto dvě činnosti zvládá více než 60 procent lidí. U 40 procent respondentů bylo sledování tabletu doplňkovou činností k jídlu a pití, 27 procent pak více než překvapivě používá tablet, zatímco vaří. Tablety nejsou ani tak únikem od nudy v televizi, kterou přesto nedokážou uživatelé vypnout. Často slouží k vylepšení zážitku ze sledování TV, třeba vyhledáním informace spojené s právě běžícím programem. Z výzkumu ovšem také vyšlo, že je TV mnohdy používána jen jako „ruch v pozadí“, zatímco lidé na tabletu dělají zcela nesouvisející činnosti, jako je kontrolování emailu.

 

Google pochopitelně zajímala i úroveň online nákupů z tabletů. Dle studie sice 58 procent uživatelů provedlo nějaký „přednákupní průzkum“ na svých mobilních zařízeních, ale mnoho z nich se pak rozhodlo dokončit nákup na laptopech či desktopových počítačích. Aktivity spojené s nákupem byly u 30 procent respondentů častější na jiných zařízeních než tabletech a v kamenných obchodech (17 procent). Jako důvody byly uváděny například absence uložených přihlašovacích údajů u e-shopů nebo obtížnost vyplnění platebních údajů na dotykových obrazovkách tabletů.

Jednou z poznámek výzkumu proto je: „Je důležité poskytnout nerušený zážitek napříč všemi zařízeními uživatele, tak aby mohl s aktivitou započatou na jednom ze svých zařízení jednoduše pokračovat i na jiném.“ Naplnění tohoto úkolu je tak pro výrobce spotřební elektroniky i tvůrce webů a aplikací jedním z nejdůležitějších úkolů, jenž má potenciál pozvednout úroveň e-commerce.

Zdroje: research.google.com (Understanding Tablet Use: A Multi-Method Exploration), www.techcrunch.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: