John Lewis na Vánoce spojil síly s Eltonem Johnem a jeho pianem

16. 11. 2018 | Milada Zemanová
Srdce hudebních fanoušků a marketérů, kteří se těší na reklamy od společnosti John Lewis, nyní jistě zaplesají. Prožijte příběh Eltona Johna a jeho piana, retrospektivně od doby největší slávy až po první tóny zahrané v dětství.

Klient: John Lewis & Partners

Agentura: Adam & Eve/DDB ve spolupráci s Rocket Entertainment

Země: Velká Británie

Některé dárky vás nepotěší, na jiné brzy zapomenete, ale některé… některé vám změní život. A přesně to je poselství nové vánoční kampaně od John Lewis & Partners, ve které se připomíná, že některé dárky mohou znamenat mnohem víc než je na první pohled zřejmé. Britský maloobchodní řetězec již několik let produkuje vánoční reklamy, které zahřejí u srdce a ani letošní rok v tomto není výjimkou.

Na příběh o dárku, který může někomu změnit život, se podívejte nejprve ve videu níže.

Reklama začíná v pokoji s vánoční výzdobou, kde sedí Elton John, jak ho známe dnes, ve svých 71 letech. V županu si užívá domácí pohody a začne na piano hrát první známé tóny písně Your Song. S dalšími tóny tohoto hitu se však přesouváme nazpět do minulosti, do doby vyprodaných stadiónů, cestování po turné a ještě dál. Do dob malého chlapce, který nervózně hraje na nepříliš prostorném pódiu, až po kluka, který v pyžamu 25. prosince nadšeně rozbalí své první piano. Vidíme tak různá místa, různé fáze Eltonova života, ale jedno je vždy stejné. Jeho nadšení a láska k muzice.

V jednotlivých etapách postavu Eltona Johna reprezentovali různí herci, nicméně kostýmy, které se v reklamě objevují, jsou identické kopie těch zpěvákových.

Craig Inglis, partner a zákaznický ředitel v John Lewis & Partners, k celé kampani uvedl:

V letošním roce jsme chtěli divákům přinést kouzelný pocit. Reklama vypráví příběh, proč Eltonův klavír byl víc než jen dárkem a doufáme, že zákazníkům připomeneme ten zvláštní okamžik, kdy dostali vánoční dárek, o kterém věděli, že ho si budou navždy vážit."

Sám Elton John se k reklamě vyjádřil následovně:

Byla to krásná příležitost, abych se zamyslel nad svým hudebním životem a neuvěřitelnou cestou, kterou jsem urazil. Vzpomínal jsem, jak moje první hra na babiččin klavír definovala okamžik, kdy do mého života navždy vstoupila hudba. Reklama je naprosto fantastická a opravdu jsem si užíval každou minutu, kdy jsem byl její součástí."

Podle nepotvrzených informací měl Elton John obdržet odměnu ve výši 5 milionů liber, které chtěl částečně věnovat na svou charitu Elton John Charitable Trust. Edit (19. 11.): John Lewis dal mezitím na vědomí, že tak vysoká částka to není a spot se nákladově pohybuje v relacích vánočních reklam z minulých let. Zároveň však dodal, že letošní kampaň patří mezi dosud ty nejúspěšnější. 

Uvedená reklama předchází životopisnému filmu Rocket Man, který půjde do kin v příštím roce a rozlučkovému turné, které se bude konat právě v roce 2019. Podle zástupců John Lewis & Partners však toto načasování nebylo úmyslné.

Zdroje: The Drum, The Guardian, Independent, John Lewis

Kam dál

Společnost John Lewis je svými vánočními reklamami proslulá. Pamatujete si ještě na loňskou úspěšnou vánoční reklamu s plyšovým obrem Mozem?

V roce 2016 si společnost zase připravila veselý příběh o trampolíně, která měla být dárkem pro dceru, místo toho se však na ní vyřádila lesní zvířátka. A pokud chcete zavzpomínat ještě více, doporučujeme krátký vánoční film Medvěd a zajíc, který vás jistě zahřeje u srdce.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: