Den iDirektu - Trendy budoucnosti i tipy na levné marketingové trháky

4. 12. 2009 | TMJ
Konference Den iDirektu, která dnes proběhla v prostorách Autoklubu v Opletalově ulici nesla podtitul "Připravte se na digitální marketing v roce 2010." A dostála svého cíle tak dobře, jak to její časový rozah umožňoval - návštěvníkům poskytla přehled o trendech digitálního marketingu v letošním roce. A to s ohledem na domácí prostředí.

iDirekt.cz

Konference Den iDirektu , která dnes proběhla v prostorách Autoklubu v Opletalově ulici nesla podtitul "Připravte se na digitální marketing v roce 2010." A dostála svého cíle tak dobře, jak to její časový rozah umožňoval - návštěvníkům poskytla přehled o trendech digitálního marketingu v letošním roce. A to s ohledem na domácí prostředí.

Kam směřují současné trendy?

Základní orientaci v trendech, které vyšuměly a v těch, které právě zažíváme včetně nástinu jejich vývoje pro následující dva roky přinesl Tomáš Jindříšek, ředitel agentury Ogilvy Interactive, která letos získala Grand Prix v soutěži Internet Effectiveness Awards za internetové řešení PaySec. V jeho prezentaci mimo jiné zaznělo, že přestože již delší dobu čekáme na okamžik, kdy se mobilní marketing stane skutečně uznávaným nástrojem, ukusujícím marketingové rozpočty, rok 2009 by se snad konečně mohl zapsat jako dlouho vyhlížený „rok nula“.
„Přístup lidí na internet skrze mobilní telefon je předstupněm pro budoucí trend, kdy bude internet přítomen v mnohem širší paletě zařízení a pomůcek,“ uvedl Jindříšek první ze sedmi trendů, jejichž nástup můžeme v příštích letech očekávat.
Kromě toho konstatoval, že internet se bude celkově socializovat – přelomovým krokem bude implementace choulostivých identifikačních údajů do sociálních sítí a tvorba webového multipassu pro univerzální přístup do soukromých sekcí a pro práci s osobními údaji.
Za možné „hity“, ale i možné propadáky pak označil cloud aplikace a prvky rozšířené reality.

Mobil je ideální nástroj

Kampaním, které úspěšně využily mobilní marketing, se věnoval Michal Horák, ředitel Advanced Telecom Services.
„Mobilní telefon je zatím podceňován. A to i přes to, že se pro zákazníka jedná o velmi osobní prostor, vlastní jej téměř sto procent populace, každý jej umí používat a nosí ho vždy při sobě,“ vyjmenoval Horák výhody mobilního telefonu z pohledu marketingových kampaní. Přesto jsou podle něj často realizovány právě ty kampaně, které zhodnotí jen malou část jeho potenciálu.
Pohled na kreativní mobilní marketing pak představil v mnohých případových studiích řečník následující - Karel Duchek z agentury Wunderman.
V plejádě případových studiích ilustroval kampaně, využívající plně funkcionalitu těchto zařízení, ale i takové, které dokázaly oslovit natolik tradičním nástrojem, jakým jsou SMS zprávy.
„Lidé přepokládají, že ke svému obsahu se dostanou bez ohledu na platformu. Ta totiž přestává být rozlišována,“ upozornil Duchek.

Behaviorální cílení

Na plýtvání vynaložených prostředků při realizaci kampaní, která neselektuje cílovou skupinu, upozornil ve své prezentaci Tomasz Teodorczyk z německé agentury nugg.ad. Rozvedl tak myšlenky právě z Jindříškova příspěvku.
„Uživatelé ze zásady předpokládají, že jim předložíme víc personalizované informace, než tradiční média,“ uvedl Teodorczyk. „Informace, které dostanou, díky tomu více přijímají za své.“
Za největší problém při zakomponování behaviorálního cílení do kampaní pak označil malou osvětu mezi zadavateli reklamy. Kromě toho upozornil na nutnost používat při tvorbě databází i offline data, což některé agentury nedělají a výsledky tak ztrácí na relevanci.
Jak může behaviorální cílení vypadat v praxi a podobu technologického zázemí pak představila Lucie Staňková z SAS Institute ČR.

Za málo peněz hodně muziky

Skvělá byla i přednáška Roberta Haase, zabývající se fenoménem Quick Wins.
„Vyznačují se tím, že se nejedná o velký projekt . Musí to jít „hnedka od stolu“,“ uvedl jednu ze základních Quick Wins vlastností Haas. Oproti malým nákladům a časové náročnosti pak na případových studiích předvedl příklady, které dokázaly spustit lavinu zájmu.
„Quick Wins jsou dobrým nástrojem pro levné rozvíjení webu i v období mezi redesigny,“ uvedl Haas jeden z možných důvodů jejich aplikace.
Závěrečná prezentace Dana Kafky z 1.M se pak věnovala fenoménu Facebooku a jeho marketingového využití – před i po aplikaci nových podmínek. V přednášce, kde se střídaly konkrétní rady, analýza údajů a případové studie pak rozebral aktuální nastavení obchodních podmínek, které se staly velkým retardérem rozvíjejících se kreativních kampaní.

Závěrem

Tolik ke krátkému přehledu toho, co jste mohli na Dni iDirektu vidět a slyšet. Protože jednotlivá témata zasluhují více prostoru na zpracování, můžete je očekávat v samostatných článcích.
Organizátorům a řečníkům se pak sluší poděkovat a pogratulovat k dobře zvládnuté akci.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: