Důležité statistiky sociálních sítí pro rok 2019

21. 11. 2019 | Milada Zemanová
91 % mileniálů používá Facebook, firmy aktivní na Twitteru působí důvěryhodněji, videa na Instagramu mají o 21 % více interakcí a 80 % zprostředkovaných kontaktů v B2B segmentu pochází z LinkedIn.

Zdroj: SproutSocial

Sociální sítě jsou na vzestupu a velké množství lidí je využívá na denní bázi. V posledních 2 dekádách se z nich stal jeden z hlavních marketingových kanálů. V současné době sociální sítě využívá přes 40 % světové populace a pokud firmy chtějí svou cílovou skupinu zasáhnout skutečně efektivně, musí mít kvalitní marketingovou strategii a data, ze kterých mohou vycházet.

HubSpot dal dohromady užitečné statistiky, které vám pomohou si ujasnit, na co se vlastně zaměřit.My jsme dodali trochu lokálního kontextu. A podíváme se nejen na stále méně populární Facebook, ale i na Instagram, LinkedIn, Twitter a YouTube.

Sociální sítě obecně

  • 42 % lidí z celého světa je aktivních na některé ze sociálních sítí, to činí ohromujících 3,2 miliardy uživatelů. (Emarsys)
  • Mileniálové (narozeni v letech 1981 až 2000) využívají sociální sítě v necelých 91 % případů, u generace X (1965 – 1980) se jedná o 77,5 % a 48 % lidí z generace tzv. baby boomers (narozeni 1946 – 1964). (eMarketer, tato statistika se vztahuje na obyvatele USA)
  • 54 % uživatelů využívá sociální sítě k vyhledání produktu. (GlobalWebIndex)
  • Průměrně stráví uživatelé denně 2 hodiny a 22 minut brouzdáním na sociálních sítích a chatováním. (GlobalWebIndex)
  • Jen v loňském roce se k sociálním sítím nově připojilo 366 milionů lidí. Tedy přibližně 1 milion lidí každý den. (Hootsuite)

Zdroj: Hootsuite

Jak si vede Facebook

  • Popularita Facebooku u teenagerů rapidně klesá. Zatímco v roce 2015 tuto platformu využívalo 71 % dotázaných, tak letos se jedná jen o 51 %. V ČR má Facebook 91 % uživatelů starších 16 let, respektive těch, co uvedli vyšší věk než 16 let. (Pew Research Center)
  • 74 % uživatelů tuto sociální síť kontroluje každý den. (Pew Research Center)
  • Většina lidí navštíví na tuto platformu 8× denně. (SmartInsights)
  • 96 % lidí na něj přistupuje z mobilního telefonu. (Statista)
  • V rámci ČR je tato sociální síť nejzábavnější pro uživatele ve věku 35 až 44 let a nejméně pro lidi ve věkovém rozmezí 16 až 24 let. 
  • Pokud facebooková reklama obsahuje obrázek, tak bývá o 75 až 90 % efektivnější. (Consumer Acquisition
  • 93 % inzerentů investuje do reklamy pravidelně. (Social Media Examiner)
  • Minimálně 3 % účtů jsou falešná. (Facebook)
  • Nejlepší čas pro publikování příspěvků je (v průměru) ve všední dny mezi 10h dopoledne a 15h odpoledne. (Sprout Social)

Zdroj: Prezentace Tomáše Pflanzera

Čísla a Twitter

  • Tuto sociální síť využívá měsíčně 326 milionů lidí. (PR Newswire)
  • 9 % uživatelů tzv. tweetuje každý den. (PR Newswire)
  • Kliknutí na odkaz tvoří 92 % všech interakcí. (HubSpot)
  • 83 % lidí, kteří poslali firmě tweet a dočkali se odpovědi, mají na danou firmu lepší názor a s větší pravděpodobností s ní budou spolupracovat. (Twitter)
  • 53 % uživatelů uvedlo, že si někdy koupilo produkt, který poprvé uviděli na Twitteru. (WebFX)
  • Nejlepší čas pro publikování příspěvků je středa a pátek v 9h dopoledne. (Sprout Social)

Rostoucí Instagram

  • Instagram má 1 miliardu uživatelů, přičemž 500 milionů z nich je aktivních na denní bázi. (Instagram)
  • Tato sociální síť je stále atraktivnější pro teenagery, využívá ji 72 % z nich. V ČR má účet na Instagramu 44 % osob starších 16 let. (Sprout Social)
  • 59 % uživatelé této platformy je mladší 30 let. (Statista)
  • 29 % českých uživatelů nepřidává obsah do svého feedu a 47 % nepřidává Stories. 
  • Částky věnované do reklamy jsou o 23 % vyšší než na Facebooku. (DigiDay)
  • Videa získávají o 21 % více interakcí než obrázky. (Sprout Social)
  • Nejzábavnější je Instagram pro uživatele ve věku 16 až 24 let a nejméně ve věkovém rozmezí 35 až 44 let. Alespoň pro ČR. 
  • Nejlepší čas pro publikování příspěvků je středa v 11h a pátek mezi 10 a 11h dopoledne. (Sprout Social)

Zdroj: Prezentace Tomáše Pflanzera

LinkedIn vévodí B2B segmentu

  • Tato sociální síť má celosvětově 660 milionu uživatelů. (LinkedIn)
  • 80 % leadů (zprostředkovaných kontaktů) v segmentu B2B pochází právě z této platformy. (LinkedIn)
  • 46 % návštěvnosti webu, která pochází ze sociálních sítí, tvoří právě LinkedIn. (LinkedIn)
  • Nejlepší čas pro publikování příspěvků je středa mezi 9 a 10h a pak ve 12h. (Sprout Social)

YouTube a jeho videa

  • YouTube preferuje 83 % všech uživatelů, kteří jsou aktivní na sociálních sítích. (Hubspot)
  • 54 % uživatelů vyžaduje více obsahu. (Hubspot)
  • 55 % uživatelské báze YouTube tvoří muži. (Journalism.org)

Statistiky jsou to skutečně zajímavé, ale aby byly užitečné, musí na nich marketéři stavět a uzpůsobit jim své strategie. Sociální sítě jsou rychle proměnlivé a právě znalost jejich zákonitostí a odlišností rozhoduje, které firmy budou úspěšné, a které zůstanou v oblasti internetového průměru.

Zdroje: Hubspot, Prezentace Tomáše Pflanzera


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: