Enterprise úspěšně absolvovala první samostatný let, média o něj mají zájem

11. 10. 2010 | RaTP
Společnost Virgin Galactic britského podnikatele Richarda Bransona slaví. Její kosmická loď SpaceShipTwo, VSS Enterprise, zvládla svůj první samostatný let. Ten byl důležitý nejen pro otestování celého systému, ale také jako ujištění pro případné klienty, že celý koncept je naprosto bezpečný. První let Enterprise v obou ohledech splnil svůj účel - její mise navíc vyvolala neočekávaný zájem médií.

WhiteKinghtTwo a VSS Enterprise, zdroj: www.virgingalactic.com

Společnost Virgin Galactic britského podnikatele Richarda Bransona slaví. Její kosmická loď SpaceShipTwo, VSS Enterprise, zvládla svůj první samostatný let. Ten byl důležitý nejen pro otestování celého systému, ale také jako ujištění pro případné klienty, že celý koncept je naprosto bezpečný. První let Enterprise v obou ohledech splnil svůj účel - její mise navíc vyvolala neočekávaný zájem médií.

Od 21. června roku 2004, kdy se na hranici vesmíru, stanovenou na 100 kilometrů nad zemským povrchem, podíval první soukromý raketoplán SpaceShipOne, uplynulo již šest let. A sen levné cesty do kosmu od té doby postoupil o pár kroků kupředu. Nyní mateřská loď White Knight Two vynesla Enterprise do výšky téměř čtrnáct tisíc metrů a vypustila ji do stratosféry nad Mohavskou pouští v Kalifornii. Celý let trval 25 minut, poté Enterprise bezpečně přistála na letišti v poušti. Podle Bransona by testovací lety měly pokračovat i v průběhu roku 2011, první vesmírní turisté se do kosmu podívají o rok později.

Branson nabízí letenky do vesmíru za 200 tisíc dolarů (3,7 milionu korun). Zálohu podle některých zdrojů složilo přes 350 lidí. Mezi prvními cestujícími by měli být i Branson a konstruktér plavidel Američan Burt Rutan. Že se jedná o vysoce prestižní záležitost potvrzují také ohlasy nejen amerických médií. Zkušebnímu letu, který Enterprise podnikla, se totiž věnovala globální média více prostoru, než si tato událost zasloužila.

"Pro Bransona byl tento let klíčový," uvedl komentátor Barry Nelson z APA. "Stačilo, aby něco nebylo v pořádku a tempo předprodeje jízdenek do kosmu by se zastavil." Podle Nelsona však byla tato prezentace dokonale odvedená a stala se "dobrým koktejlem pro globální média".
"Je úžasné, že si v době, kdy se výzkum kosmu potýká s nezájmem široké veřejnosti dokáže Branson za pomoci svého charisma získat potřebné minuty v hlavních vysílacích časech. A přitom nejde o nic jiného než klouzavý let letounu z necelých čtrnácti kilometrů," zakončil Nelson.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: