Facebook chce podpořit živé vysílání. Nabízí nové nástroje pro jejich usnadnění a zvýšení dosahu

13. 12. 2021 | Lucie Životská
Facebook chce před Vánoci podpořit značky a tvůrce, kteří chtějí využít trendu jednoduchého prodeje během live streamů. Nabízí nové funkce, které zvýší dosah jejich živých vysílání. Zjednodušuje navigaci při streamování, zaměřuje se také na komentáře a kontakt s publikem během přenosu.

Období Vánoc je pro prodej zásadní, Facebook se tedy snaží tvůrce streamů podpořit a co nejvíce jim usnadnit sdílení jejich obsahu s dalšími uživateli této sítě. Minulý týden Facebook i oznámil řadu nových funkcí, které se převážně týkají Facebook Live –⁠ tedy právě živých vysílání (streamů). Facebook tak navazuje i na fakt, že například Live stream shopping je jedním z největších trendů letošního roku. Jedná se se vlastně o interaktivní online obchodování, kde je klasický kontakt s erudovaným prodavačem v obchodě nahrazen i prostřednictvím live streamů.

Podpořte svou značku – sdílejte jednoduše odkazy ve svých streamech

Jak můžete vidět na příkladu níže, formát live vysílání je nyní přehledně strukturovaný, umožňuje jednoduše využívat různé možnosti, jako je přidání odkazů, místa natáčení nebo doplnění popisu vysílání.

 Podpořte svou značku – sdílejte jednoduše odkazy ve svých streamech

Zásadní novinkou jsou zde přidané zmíněné “Featured Links” neboli doporučené odkazy, které umožní tvůrcům live streamů sdílet v rámci vysílání více odkazů na webové stránky třetích stran. Vložené odkazy se potom v rámci vysílání ukazují v následujícím módu/grafice.

Vložené odkazy se potom v rámci vysílání ukazují v následujícím módu/grafice

Vtáhněte své publikum do vysílání – přidejte do streamu anketu

Další novinkou je možnost vytváření anket přímo v živém vysílání na mobilních zařízeních. Dříve byla tvorba anket možná pouze při vysílání na PC. Toto je samozřejmě dalším ze způsobů, jak zapojit diváky vysílání a navázat s nimi komunikaci. Jak ankety vypadají můžete vidět níže.

 Vtáhněte své publikum do vysílání – přidejte do streamu anketu


Vysílejme společně – už (opět) můžeme

Facebook se také rozhodl rozšířit počet lidí, se kterými se můžete na streamu podílet; tedy se kterými můžete společně vysílat. Všichni tvůrci se budou spojovat přes platformu Live. Tato funkce sice ještě není oficiálně spuštěná, ale Facebook ji již rád inzeruje. Doplňuje totiž velmi dobře jeho záměr na ještě efektivnější propojení přes jejich vysílání.

Tato funkce společného vysílání („Live with”) má za sebou zajímavou historii a je na ní krásně vidět, jak Facebook využívá současné situace a touhy po online kontaktu. Ještě v roce 2019, tedy před vypuknutím pandemie, chtěl totiž Facebook tuto možnost zcela odstranit. Zkrátka se mu vůbec nevyplatila, nikdo o ní neměl zájem a nebylo potřeba ji tedy ani technicky více podporovat. V roce 2020 se vše mění, Facebook opět přidává možnost streamování s dalšími hosty/účastníky vysílání. A je nám všem zcela jasné proč… 

Streamy ve Stories, jednodušší komentování a tipy na živé vysílání přímo v News Feedu

Na své streamy můžete nyní také upozornit ve Facebook Stories. Lze je zvýraznit v liště Stories v horní části News Feedu. Také lze nyní přidávat nové emotikony (odznaky), které vám (jako streamujícím) usnadní rozpoznávat své příznivce v komentářích.

Facebook také přidává tvůrcům live streamů možnost rychle reagovat na komentáře; a to přímo z oznámení. Upozorňuje tak na nejrelevantnější konverzace, aby se do nich mohli zapojit. Též se zde objevuje možnost utišit příspěvky, které se tváří jako spam nebo se opakují.

Nově Facebook podporuje streamující i tím, že je doporučuje ke sledování pomocí nové funkce v News Feedu. Živým vysíláním se tedy již tak nevyhnete. Zároveň nyní programátoři testují, jak zvýšit rozmanitost obsahu, na který takto upozorňují. Cílí především na začínající kreativce, kteří streamují.

Nová funkce: buďte na výsluní

V říjnu byla také testována nová funkce „Spotlight Conversations”, která obsahuje 2 karty komentářů, jedna pro ty, kteří jsou zmiňováni přímo v chatu, a druhou pro ostatní komentáře.

Nová funkce: buďte na výsluní

Je zde zřejmé, že si takto budete moci hrát vlastně s dvěma typy cílových skupin. S tou, která je již přímo zainteresována do vašeho obsahu a aktivně reaguje. A na straně druhou, s tou, která zatím není tak aktivní, ale registruje vás.

Facebook vám za vaše streamy i zaplatí. No, nezní to lákavě?

Facebook též oznámil, že bude oprávněným tvůrcům live obsahu vyplácet odměny. Samozřejmě tady na základě výkonu a dosahu jejich streamů. Může se zdát, že takto chce Facebook konkurovat TikToku. Tímto krokem k sobě totiž přivábí více kreativců, kteří zde budou chtít svůj obsah uveřejňovat. Nutno podotknout, že tento nový program financování je určen jen pro zvané a bude otevřen v následujících týdnech. 

Zdroje: www.socialmediatoday.com, www.facebook.com, www.smartzer.com  


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: