Infografika: Jak pomáhají sociální média při přírodních katastrofách

15. 4. 2014 | Irena Šovčíková
Hurikán, bouře, tsunami, nebo třeba povodně. Díky sociálním sítím se o nich dozví více lidí a nejen to. Sociální média pomáhají i při získávání potřebných financí.

Sociální média jsou pro mnohé čistě zdrojem zábavy a odreagování, pro některé obchodním kanálem. Svou roli ale mají i u přírodních kastrof jako je hurikán nebo tsunami. Jakou? To ilustruje tato infografika.

Sociální média, jako jsou Facebook nebo Twitter, v dnešní době používá velká část populace. A právě díky jejich masovému využití často pomáhají před, během a v neposlední řadě po nejrůznějších přírodních katastrofách. Společnost WhosIsHostingThis se podívala, jak uživatelé využívali sociální sítě právě při konkrétních katastrofách a výsledkem je zajímavá infografika.

Když se děje něco, co by mohlo ohrozit bezpečí vašich blízkých, snažíte se je před tím varovat. Psát ale každému člověku zprávu zvlášť by zabralo hodně času. Sociální média jsou proto hojně využívány právě pro šíření informací a aktuálních upozornění. Více než třetina online populace používá sociální média pro upozornění svých přátel, případně šíření aktuálních informací a nabídnutí pomoci těm, kteří to potřebují. Před zemětřesením na Šalamounových ostrovech zahltilo Twitter přes 15 000 varujících tweetů. Twitter navíc od loňského roku nabízí i službu Alert, která umožňuje dostávat notifikace na důležité tweety od organizací, jako jsou policie a Červený Kříž přímo do mobilního telefonu. Po katastrofě jsou sociální sítě místem emociální podpory a pomoci.

Haiti bylo během zemětřesení druhým největším tématem na Twitteru s více než 2.3 miliony tweetů, které o této katastrofě nějakým způsobem mluvily. Necelých dvě stě tisíc příspěvků navíc obsahovalo číslo, na které bylo možné odeslat dárcovskou SMS. Facebook však nezůstával v pomoci pozadu. Během zemětřesení vzniklo nespočet podpůrných skupin, ta největší měla přes 170 000 členů. Nešlo ale jen o psychickou podporu. CNN uvádí, že sociální média pomohly vybrat přes 8 milionů dolarů.

Při bouři Sandy v roce 2012 už Twitter zaplavilo 20 milionů krátkých zpráv. A o čem konkrétně se mluvilo? Nejvíce uživatelé poskytovali aktuální informace I fotky o bouři. 13 % uživatelů naopak neztratilo humor a ve svých tweetech vesele žertovali, což není nic oproti 8% menšině, která měla jednoduše radost z bouřky. 10 % uživatelů Twitteru se raději obrátili k modlitbám a víře. Díky sociálním médiím se tak povedlo vybrat přes 300 milionů dolarů. A to není zrovna zanedbatelná částka.

Zdroj: Tyinternety.cz

Sociální média jsou při přírodních katastrofách díky snadnému užívání a široké adopci mezi populací ideálním nástrojem. A ačkoliv se u nás hurikány i bouřky neději běžně, jistě si vzpomenete na loňské povodně a tisíce příspěvků, které nabízely pomoc i poskytovaly aktuální informace.

Kompletní infografiku si můžete prohlédnout níže.

Zdroj: The Drum

Štítky dokumentu: Facebook Infografika Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.