Facebook cíli na teenagery novou aplikací Lifestage

24. 8. 2016 | Jakub Hort
Pamatujete na doby, kdy jste museli ke spojení se svojí třidou využívat server Spolužáci.cz? Facebook nyní přišel s aplikací Lifestage, která spojuje středoškoláky pomocí videí.

Vypadá to, že Facebook to s napodobováním Snapchatu myslí naprosto vážně a nehodlá s tím jen tak přestat. Na začátku srpna uvedl na Instagramu funkci Instagram Stories, za kterou se na něj svalila vlna kritiky pro kopírování svého konkurenta. Nyní šel ještě o kus dál a vydal samostatnou aplikaci s názvem Lifestage, která má se Snapchatem také hodně společného, jen je cílená přímo na náctileté.

Lifestage je zaměřený na natáčení a sdílení krátkých videí z vašeho života. Hlavním omezením je, že užitečná bude pouze lidem mladším 21 let, protože hned při registraci musí uživatel vyplnit název své střední školy a rok narození. Z každé školy se musí zaregistrovat alespoň 20 studentů, aby byla „odblokována“ a oni mohli začít mezi sebou komunikovat. Pokud vám to něco připomíná, tak je to přesně stejný postup, kterým byl před 12 lety spuštěn Facebook. Jedině touto cestou budou studenti nabádat další kamarády k připojení do Lifestage. Studenti, kteří nesplňují věkovou hranici, mají smůlu a je jim jednoduše odepřen přístup k prohlížení profilů ostatních uživatelů.

V aplikaci si každý vytváří svůj profil pouze pomocí fotografií a videí. Sám Mark Zuckerberg už několikrát zdůraznil, že video bude v blízké budoucnosti alfou a omegou sociálních sítí a toto je další krok k upevnění pozice Facebooku. Aplikaci má na svědomí teprve 19 letý produktový manažer Michael Sayman. Programuje už od 13 let a do povědomí Marka Zuckerberga se dostal díky aplikaci 4Snaps, na jejímž základě mu byla před 2 roky nabídnuta smlouva. Lifestage je jeho prvním výtvorem ve službách Facebooku: „Chtěl jsem přijít na to, jak vzít Facebook z roku 2004 a přenést ho do roku 2016. Co kdyby každé políčko v profilu bylo jen video?“ řekl Sayman pro portál TechCrunch.

Lifestage zaujímá nový postoj. Videa nejsou text, a i když bychom chtěli natočit jednu věc stejně, tak se nám to nikdy nepovede a budeme vyprávět odlišný příběh. Lifestage se může stát pro inženýry z Menlo Parku testovacím hřištěm pro zjištění, jak generace Z s videem nakládá ještě dříve, než změny aplikuje i na Facebooku.

Zdroje: TechCrunch,The Drum, Lifestage / iOS

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: