Facebook odkrývá uživatelům marketingové karty a slibuje přesnější cílení reklam

13. 6. 2014 | Petr Michl
Facebook pozvedl svou marketingovou oponu. Odhaluje uživatelům, jak je konkrétní reklamy zacílily, a nabízí jim možnost upravit jejich "zájmy".

Napadlo vás někdy, jak je možné, že vás pořád pronásleduje jedna konkrétní reklama? Facebook se rozhodl být transparentnější a nechává uživatele nahlédnout za svou marketingovou oponu. Nová funkce má pomoci uživatelům zjistit u každé reklamy důvod jejího cílení právě na ně i možnost vyjádřit se, zdali jim cílení dle určitého zájmu vyhovuje.

Konkrétní možnosti po kliknutí na křížek u reklamy jsou

Toto nechci vidět
Skrýt vše od...
Proč tuto reklamu vidím?
Tato reklama je užitečná


Poslední dvě možnosti jsou přitom nové. Po kliknutí na Proč to vidím?" budou uživatelé odvedeni na stránku s informacemi o zacílení konkrétního inzerenta, včetně informací o cílení dle zájmů. Podstatnou novinkou je také možnost odstranit zájem či zájmy, pokud nejsou relevantní. Na ilustračním obrázku výše tak například uživatel může vyjádřit, že televize ho nezajímají. De facto se jedná o podobnou možnost změnit si své reklamní preference, kterou nabízí již dlouho Google. A Facebook si od ní ostatně slibuje to samé - to, že lidé sami přispějí k tomu, aby jim byly zobrazovány relevantnější reklamy.

Tato funkcionalita bude dostupná americkým uživatelům během příštích týdnů, na další trhy dojde pravděpodobně později.

Zdroj: Facebook Newsroom

 

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: