Facebook tlačí do news feedu více videí

5. 8. 2014 | Irena Šovčíková
Máte pocit, že vidíte na Facebooku více roztomilých koťátek? Nepletete se. Facebook výrazně navýšil počet videí zobrazených v news feedu, především pak těch virálních.

Možná jste si všimli, že ve svém news feedu vidíte v poslední době více videí než předtím. Není to jen pocit, Facebook skutečně v poslední době začal častěji zobrazovat videa a to především ta virální.

V návaznosti na novinku z minulého roku, tedy automatické spouštění videí při projíždění aktualizací od přátel, která je již funkční u většiny uživatelů, Facebook zaznamenal silný nárůst zhlédnutí videí. Je to ostatně logické, když procházíte nový obsah a naráz se začne ozývat hudba nebo různé zvuky, pravděpodobně se zastavíte a video zhlédnete. Oproti tomu jsou například obrázky nebo text poměrně nevýrazné. Mluvčí Facebooku uvedl pro portál Mashable, že dvakrát více uživatelů nyní sleduje videa, ve srovnání s dobou před půl rokem. O silném důrazu na pohybující se obrázky navíc svědčí i to, že Facebook nedávno výrazně zlepšil jejich analytiku.

Je proto jasné, že Facebook na tento trend reaguje a snaží se proto do news feedů protlačit ještě více videí. Změně zobrazovacího algoritmu se přirozeně přizpůsobí také správci stránek, kteří bojují s neustálým poklesem organického dosahu. Protože nejlepší úspěch mají samozřejmě virální videa, do news feedu se opět vrací roztomilá koťátka, která sdílí i stránky, které s kočičkami mají jen pramálo společného. Problém navíc je, že nejlepší dosah mají videa nahraná přímo na Facebooku. To stejné video tak nahraje nespočet různých stránek, všechny samozřejmě bez uvedení autora nebo získání licence pro komerční účely.

Facebook ale zatím nijak razantněji nezakročil a dál potichu toleruje časté porušování autorských práv. Jistě, ve stanovách stojí, že se postará o smazání obsahu překročujícího pravidla, ale je to dostatečné? Ani samotní uživatelé nejsou logicky nadšeni z toho, že ten stejný obsah nahraje deset různých stránek, všechny bez přiznání původního autora.

Správci stránek na Facebooku by si proto měli uvědomit, že není řešení bezduše sdílet obsah, který je sice virální, ale nijak nesouvisí s jejich stránkou a zároveň by mohli možná více investovat do vlastních videí. Ačkoliv se to tak nemusí zdát, pro podporu růstu komunity jsou mnohem důležitější než roztomilé kočičky a další virální hity.

Zdroj: Mashable

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: