Facebook upravuje algoritmus news feedu, aby odrážel narůstající sledování videí

24. 6. 2014 | Petr Michl
Sledování videa na Facebooku se za posledního půl roku zdvojnásobilo. Facebook proto oznámil, že upravuje algoritmus zobrazování příspěvků tak, aby změnu chování uživatelů bral v potaz.

Sledování videa na Facebooku se za posledního půl roku zdvojnásobilo. Facebook proto oznámil, že upravuje algoritmus zobrazování příspěvků tak, aby změnu chování uživatelů bral v potaz.

Míra zobrazování videí v news feedech jednotlivých uživatelů bude reflektovat mimo počtu zhlédnutí, lajků, komentářů a sdílení nově i dobu, po kterou sledovali videa. Facebook dokáže kontrolovat dobu sledování videí jen u těch, které jsou nahrané přímo na něj. Linkovaná YouTube videa pro něj zůstávají dvojsečnou zbraní. Mohou sice přispívat k vnímání Facebooku jako zdroje zajímavých videí, ale mohou uživatele také odvést na konkurenční službu, z níž se nemusí vracet po zhlédnutí linkovaného obsahu zpět.

Oficiální vyjádření na blogu Facebooku říká:
"Změna ovlivní všechna videa nahraná přímo na Facebook. Pomůže nám personalizovat news feed na základě preferencí uživatelů. Lidé s tendencí sledovat více videí v news feedu by měly očekávat více videí v jeho vrchní části. Naopak lidé, kteří videa přeskakují bez toho, aby je rozklikli, mohou očekávat, že jich uvidí méně..."

Dle autora tohoto článku přispělo k vyšší popularitě videí v news feedu zvětšení náhledových fotografií. To vede k tomu, že i videa jde pohodlněji zhlédnout přímo v news feedu. Facebook se také velmi zlepšil v přesnosti nápověd podobných videí. Například obrázek níže naznačuje, že nabídka souvisejícího videa může být obvlivněna i textem v komentářích.


Zdroj: Ondřej Štefl, Dropbox

Zároveň je možné pozorovat i trend, kdy čím dál více značek nahrává videa na YT i Facebook zvlášť s vědomím, že FB svůj formát upřednostňuje, a lze tak s jeho využitím získat vyšší dosah.

Kam dál? Facebook si uvědomuje narůstající význam videí. Proto nedávno také oznámil vylepšení analytiky u videí nahraných na Facebook de facto na úroveň videí na YouTube. Donedávna byla tato oblast zanedbaná a nenabízela socio-demografické údaje diváků ani pokročilejší analytická data typu "průměrná doba sledování videa". Přečtěte si více v článku Facebook zásadně zlepšuje analytiku videí.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: