Fanoušci herních videí mohou nově finančně podpořit své favority i na Facebooku

30. 1. 2018 | Milada Zemanová
Facebook se snaží nalákat hráče online her do své nové platformy Gaming creator. Jejich fanoušci jim budou moci zasílat finance, nejméně však 3 dolary.

Hráči videoher budou nyní moct své snažení zpeněžit v rámci Facebook Live. Jejich fanoušci jim během vysílání videí budou moci zaslat finance, konkrétně minimálně 3 dolary. V současné chvíli nezískají podporovatelé žádné speciální poděkování ani výsady. Nicméně, jak se Facebok vyjádřil pro portál TechCrunch, zvažuje různé možnosti pro hráče i pro jejich podporovatele. Například by mohly vzniknout speciální emoji, které by se zobrazovaly během vysílání coby poděkování fanouškovi, který zaslal peníze.

Ukázku Facebookové platformy Gaming creator najdete níže.

Facebook Gaming Creator Program

Introducing the Facebook Gaming Creator Program! We're excited to welcome our first group of gaming creators onto the platform. For more information and how to sign up, click here: https://www.facebook.com/creators/gaming

Zveřejnil(a) Facebook Games dne 25. leden 2018

Zmíněná platforma Gaming creator začala tento týden přijímat hráče s vysokým množstvím followerů. Cílem tohoto programu je pomoci hráčům na různých úrovní slávy, aby dosáhli úspěchu a oslovili komunity fanoušků nejen na Facebooku, ale i Instagramu a v rámci virtuální reality Oculus.

Facebook doufá, že tímto krokem odláká hráče, kteří vysílají svůj obsah na YouTube a Twitch. Právě na těchto zmíněných kanálech mají hráči možnost získat finance a jejich fanoušci mohou své oblíbence sledovat, zasílat jim finance a do obsahu mohou být navíc vkládány i placené reklamy. YouTube i Twitch si z každého zaslaného daru pro sebe berou 30 %. V této chvíli ale není jasné, jaký obnos si Facebook ponechá z každého zaslaného finančního příspěvku, které nazývá „fan support”. Očividně je příliš brzy na stanovení konkrétního procenta.

Již v loňském roce se Facebook začal vymezovat proti Twitchi coby jeho konkurence. Tehdy uzavřel smlouvu s organizátorem soutěží v online hrách, společností ESL. Díky této smlouvě může Facebook živě vysílat více než 5 500 hodin událostí z online sportů.

Pokud se Facebooku jeho snaha povede a platforma Gaming creator bude úspěšná, tak může vzniknout široká nabídka videoobsahu, kterou jistě ocení fanoušci videoher. A tím současně může přitáhnout další fanoušky do svého prostředí.

Zdroje: Techcrunch, Forbes

Kam dál

Obdobnou funkci uveřejnil YouTube již v létě loňského roku. Fanoušci tak mohli začít svým oblíbeným YouTuberům posílat peníze při streamech přes Super Chat.

 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: