Flash dostal další velkou ránu. Od 1. září ho nepodporuje ani Google Chrome

1. 9. 2015 | Petr Michl
Tak nám zabili Flash (skoro). Ode dneška má mít utrum iv prohlížeči Gooogle Chrome.

Adobe Flash je na ústupu už celou řadu let. Dnešní rozhodnutí Googlu ho ovšem skutečně může poslat do dlouho předpovídaného důchodu.

Několik týdnů po internetovém prohlížeči Mozilla Firefox ho nyní přestal podporovat i jeho největší konkurent, Google Chrome. Ode dneška, 1. září, jakákoliv reklama v aktuální verzi prohlížeče ve flashovém formátu požaduje, aby na ni uživatel klikl - jinak se nebude hýbat.

Nové nastavení v Chromu má za úkol optimalizovat pluginy k ušetření výkonu a CPU počítače, automaticky spouštěné flashové reklamy jsou tak jedním z jeho hlavních cílů. Tato změna přichází v době, kdy už AdWords umožňují automatickou konverzi flashových reklam na formát HMTL5.

Právě HTML5 je již dlouho předvídaným vítězem formátů, které umožňují rozhýbat statické reklamy. Flashi je vyčítán vliv na zpomalování počítače, spotřebu energie zařízení, ale především velké bezpečností díry. Připomínáme úvodní větu z příručky s názvem HTML5 tutoriál od českého Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR): „Online reklamní trh by se měl zabývat kontinuálně klesající platformou pro zobrazovaní reklamy ve stále nerozšířenějším formátu Flash.“ To předznamenává, že marketéři mohou mít s opuštěním Flashe problémy. Rozhodnutí Googlu nicméně upuštění od lpění na formátu Flash jistě značně urychlí. 

Update na Chrome 42 by měl 1. září 2015 proběhnout automaticky. Je s ním spojeno nastavení pluginů znázorněné v následujícím obrázku.


Zdroj: Google Chrome Developers, The Next Web

Štítky dokumentu: Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: