Flashmob je ohraná marketingová technika. BMW vyzkoušelo driftmob

4. 8. 2014 | Petr Michl

Není ojedinělé, když se značky snaží využít ve svůj prospěch atraktivních lokací světových metropolí. Dnes jsme již psali o Toyotě, která si pro spot s novým Yaris Hybrid vybrala ty nejkrásnější ulice v samém centru Prahy. Tvůrci nová reklamy na BMW M235i Coupé zvolili v automobilovém průmyslu skutečně známou lokaci, jihoafrické Kapské Město. Kamery ovšem nezabíraly serpentiny nad oceánem nebo známý maják, pro scénu byl zvolen jeden velký kruhový objezd. Vlastně to úplně stačilo. Šlo totiž především o to, co se natáčelo. Flashmobů v reklamě jste už asi viděli spoustu. Vsadíme se ale, že neznáte driftmob.



5 mistrů svého oboru driftovalo v nových zářivě červených BMW M235i Coupé. Jejich hrátky v něčem připomínají sestavy stíhačů na leteckých dnech. Synchronizované pohyby jsou doplňovány nebezpečnými průjezdy smykem naskrz. Pro fanoušky značky se jedná o symfonii spálených gum. Je navíc zahraná virtuosy. Pánové Rhys Millen, Sam Hübinette, Conrad Grunewald, Dai Yoshihara a Rich Rutherford mají mezi sebou několik titulů mistrů světa driftování v různých kategoriích.

Proto, abychom docenili jejich umění, je vhodné nahlédnout za oponu natáčení. Zmínění jezdci zkoušeli jednotlivé sestavy týden. Koordinátor kaskadérů, Riley Harper, ve videu prozrazuje, že zvolená pětice mistrů driftu spolu soutěží a závodí mnoho let. I proto je s nimi relativně lehké trénovat a sami tomu dokonce dokážou přidat něco navíc.

Uzavřený set ukazuje, že nic nebylo ponecháno náhodě. Na rozdíl od klasických flashmobů nejsou diváci běžné publikum překvapené vývojem událostí kolem nich. Jde o komparz, jehož účastníci pravděpodobně podepsali, že jsou na místně na vlastní nebezpečí. Vše bylo pečlivě naplánováno a kamery, kterými bylo video natáčeno stály dost možná více než samotná auta. O něčem také svědčí, že režisér spotu Mic Rodgers je holywoodským veteránem, který natočil například filmový hit Smrtonosná zbraň. Fanouškům tento vyloženě německý přístup nepřipouštějící improvizaci a překvapení evidentně nevadí. Pořádek holt musí být. Nejdůležitější je, že reklama vystihuje nejdůležitější imperativ značky BMW - radost z řízení. I proto video zaznamenalo po několika dnech téměř 6 milionů zhlédnutí.

Zdroj: BMW blog, Motor Authority

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: