Google aktualizuje klíčový vyhledávací algoritmus: Co to v praxi znamená pro vaše stránky?

20. 1. 2022 | Eva Dragulová
Když Google oznamuje změny ve vyhledávacím algoritmu, SEO specialistům zpravidla vstávají vlasy hrůzou na hlavě. Pak přichází fáze, kdy se snaží vymyslet, jak s nimi naložit… Tentokrát do toho však „šáhl“ pořádně. Jenže nikdo přesně neví, co to v praxi znamená.

Pojďme se na výše zmíněnou aktualizaci (broad core algorithm) podívat blíže. Google obyčejně dělá menší úpravy algoritmu po celý rok. Jednotlivé změny (známé pod názvy jako Penguin, Panda, Pigeon, Fred, atd.) zavádí, aby vyřešil nějaké dílčí problémy či chyby v algoritmu. U Penguinu se jednalo o odkazový spam (měl snížit viditelnost přeoptimalizovaných webů), aktualizace Pigeonu měla zase vylepšit přesnost a relevantnost lokálního vyhledávání. Všechny změny však měly konkrétní důvod. A Google je komunikoval a snažil se je komunitě vysvětlit. Ale aktualizace klíčového vyhledávacího algoritmu je jiná.

Existuje mezi 200 až 500 hodnotícími faktory. V rámci aktuální aktualizace Google upravil důležitost jejich pořadí, váhy nebo hodnoty. Dle Ryana Jonese ze Search Engine Journal je nejjednodušším způsobem, jak to pochopit, je představit si, že Google změní pořadí 42 hodnotících faktorů z 200. Hodnocení webu se tak změní, ale nemůžete přesně říct proč, není to kvůli jedné věci. V podstatě to znamená, že Google změnil způsob, jak počítá význam vyhledávaného dotazu na stránce, nebo důležitost linku v PageRanku — možná obojí nebo spoustu dalších věcí, které nemůže komunikovat (aniž by prozradil příliš, jak nově nastavený algoritmus funguje).

A kdybyste si to chtěli celé zjednodušit? Google zkrátka změnil důležitost a váhu mnoha hodnotících faktorů. A to je celé.

Štítky dokumentu: SEO
Sdílejte tento článek:
Podobné články: