Google představuje Similar Audiences pro vyhledávač i Nákupy

5. 5. 2017 | Milada Zemanová
Díky Similar Audiences mohou inzerenti cílit na uživatele, kteří vyhledávají totožné výrazy jako stávající návštěvníci jejich webu.

Tento týden Google představil dlouho očekávanou funkci Similar Audiences (podobná publika, pozn. redakce) pro vyhledávač. Tuto skupinu je možné vytvořit z již minulých návštěvníků webu pomocí remarketingového seznamu pro reklamy ve vyhledávání (RLSA - remarketing lists for search ads). Google také oficiálně oznámil celosvětovou dostupnost cílení Customer Match pro Shopping kampaně.

Díky Similar Audiences Google cílí na uživatele, kteří hledají stejné výrazy jako ti, kteří byli nedávno přidání do RLSA listu. Bere tedy v potaz typy výrazů, které uživatelé vyhledávali ve chvíli, kdy se dostali na stránku inzerenta, případně provedli konverzi.

Google uvedl následující příklad:

„Řekněme, že jste si vytvořili remarketingový seznamu lidí, kteří si zakoupili běžeckou obuv z vašeho webu se sportovními potřebami. Namísto toho, abychom vám pomáhali cílit na široké publikum, které se zajímá o běhání, Similar Audiences rozpoznají, že předtím, než zákazníci ve vašem remarketingovém seznamu váš web navštívili a nakoupili, vyhledávali výrazy „triatlonový trénink” a „nákup odlehčené běžecké obuvi”. Na základě těchto informací Similar Audiences najdou jedince s obdobným vyhledávacím chováním.”

Seznamy Similar Audiences jsou pravidelně aktualizovány podle toho, jak se vyvíjí uživatelské vyhledávací aktivity. A ve chvíli, kdy uživatel již na web zavítá, bude z uvedeného seznamu vyloučen.

Do beta testování Similar Audiences se zapojily například firmy Fiat Chrysler Automobiles, John Deere a GameStop.

Amy McNeil, vedoucí digitálního marketingu ve Fiat Chrysler Automobiles k testování uvedla: „Similar Audiences pro vyhledávání nám pomohlo efektivněji oslovit zákazníky a zároveň zlepšilo naši schopnost spojit se s nimi v kritických okamžicích během jejich nákupních cest. Za méně než dva měsíce nám cílení na Similar Audiences ve vyhledávačích poskytla v našich testovacích kampaních 11% nárůst míry CTR a o 22 % více konverzí.”

Remarketingové seznamy se automaticky kvalifikují na rozšíření na Similar Audiences, pokud splňují určitá kritéria. Mezi ně patří například minimálně 1 000 souborů cookie a dostatečný počet nedávných účastníků, kteří vykazovali podobné chování při vyhledávání. Tyto seznamy najdete v sekci Publikum v Shared library (sdílené knihovně, pozn. redakce).

Inzerenti tak nyní mohou používat Similar Audiences ve svých kampaních pro Vyhledávání a Google Nákupy a do publik přidávat modifikátory nabídek.

Zdroje: Search Engine Land, Google

Štítky dokumentu: Google Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: