Hashtagy na Facebooku nemají žádný efekt

4. 9. 2013 | Bednářová Daniela
Zatímco na Twitteru hashtagy fungují, podle nových údajů jsou na Facebooku hashtagy společnostem k ničemu.

Hlavním úkolem pro hashtagy na sociálních sítích je zajistit větší viditelnost příspěvků založenou na snadnějšímu přístupu k tématům či produktům. Také proto Facebook s hashtagy v letošním červnu přišel. Nyní se objevila první čísla, o tom, jaký mají efekt pro značky. Výsledek ale není úplně povzbudivý. 

Analytická služba Edge Rank Checker, která dělá analytiku Facebooku, zjistila, že hashtagy  na této sociální síti zatím neznamenají žádné pozitivum. Nezajišťují lepší zobrazení příspěvků, nemají podíl na virálním dosahu a dokonce to vypadá, že mohou působit i negativně.

Podle hodnocení Edge Rank mají příspěvky na Facebooku bez hashtagů lepší hodnocení a virální dosah než příspěvky s hashtagy.

 

Společnost analyzovala přes 500 stránek, tyto vytvořily dohromady kolem 35 000 příspěvků a zhruba 6 000 z nich obsahovalo alespoň jeden hashtag. U každé stránky pak Edge Rank udělal průměrné hodnocení příspěvků s hashtagem i bez něj.

Ale i když se zkoumal vliv hashtagů v souvislosti s počtem fanoušků, časem zveřejnění příspěvku a pravidelnosti používání - výsledek byl pořád stejný. NIC.

Nejčastěji pracují značky s jediným hashtagem, ale jsou i opačné extrémy. Jeden z příspěvků ve výzkumu obsahoval hashtagů rovnou 19. 

Na Twitteru hashtagy fungují

Na Twitteru fungují hashtagy tak, jak mají. Jako klíčová slova, která pomáhají uživatelům zapojovat se do konverzací, snadněji vyhledávat a také kategorizovat. Vlastní hashtagy mají televizní pořady, ale i právě probíhající důležité události a zprávy. Uživatelé s nimi běžně pracují.

Používání hashtagů na Twitteru znamená asi dvakrát vyšší šanci, že bude příspěvek retweetován, než když je příspěvek bez něj. Přes 70 % značek zaznamenalo nárůst v množství retweetů, když použilo hashtag.

Proč to u Facebooku nefunguje?

Na Facebooku nejsou lidé příliš zvyklí hashtagy používat, neklikají na ně. Na vině je podle společnosti Edge Rank i to, že je společnosti nepoužívají správně. Pracují s nimi hlavně při propagaci. Reklamní kampaně, i když pracují s hashtagy v každém souvisejícím příspěvku, ale obecně nepřitáhnou tolik lajků a prokliků. 

Zdroje: www.edgerankchecker.com, www.news.cnet.com 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: