Hotel U Karlova mostu se mění na plně samoobslužný

11. 4. 2022 | Petr Michl
Hotely se dlouho vysmívaly stylu ubytování á la Airbnb. Nyní zkouší OREA Hotels & Resorts samoobslužný hotel hned vedle Karlova mostu. Check-in a check-out včetně získání klíče v něm probíhá online, jídlo se objednává přes Wolt z partnerského hotelu.


Zdroj: OREA Hotels & Resorts

Doba pandemie akcelerovala přechod kamenných obchodů do onlinu, ale zároveň také uspíšila rozvoj technologií, které omezují osobní kontakt tváří v tvář i tam, kde se s tím dosud počítalo. Jedním z takových příkladů jsou hotelové služby, kde je tradičně úslužný recepční, který vám se vším ochotně poradí, něčím co povyšuje zážitek z pohostinnosti místa na vyšíí úroveň. Síť OREA Hotels & Resorts ovšem nyní přichází s konceptem samoobslužného hotelu, a to navíc na velmi luxusní adrese.

Tento koncept ubytování se od běžných hotelů liší především samoobslužnou recepcí, kdy si host všechny záležitosti spojené s rezervací a následným ubytováním zařídí přes webové rozhraní. Vybere si zde jeden ze 14 pokojů, přičemž check-in a check-out včetně získání klíče probíhá také online.

Generální ředitel OREA Hotels & Resorts Gorjan Lazarov, k tomu říká:

„Díky digitalizaci celého procesu jsme schopní poskytnout hostům zážitek na míru. I když vše probíhá online, s hostem jsme stále v kontaktu a jsme schopni mu pobyt zpříjemnit speciálním servisem. Na pokojích budou k dispozici místní vybrané produkty, bio kosmetika, nebo například pivo v ledničce, pokud si to host bude přát. Stejně tak zde bude i průvodce po blízkém okolí, který byl speciálně vytvořen pro tento projekt. Hosta tedy čeká opravdu autentický zážitek historické Prahy s maximálním komfortem.“  

OREA Place Charles Bridge se nachází v ulici Míšenská 12, hned vedle Karlova mostu, v historické budově s domovním znamením Bílá Kuželka.


Zdroj: OREA Hotels & Resorts

„Vnímáme, že v dnešním světě se koncept cestování rychle mění. Lidé chtějí cestovat, ale zároveň se chtějí cítit bezpečně a mít co nejméně starostí. Technologie jsou součástí našeho každodenního života. My je chceme využít tak, aby náš host cítil, že vnímáme jeho potřeby, i když se reálně v hotelu nenacházíme. Nabízíme mu tak zážitek na míru a zároveň určitý pocit soukromí,“ dodává Lazarov.


Zdroj: OREA Hotels & Resorts

Jídlo si tak například zákazník objedná přes Wolt, z pohledu OREA Hotels & Resorts ideálně z jejich dalšího hotelu, z kterého bude doručeno jídlo na pokoj. Již nyní v zahraničí existují do značné míry zautomativané hotelové služby. Povětšinou jde ale o levnější ubytování typu motelů u silnic nebo u apartmánového bydlení.  Tento trend pochopitelně šetří náklady a počítá primárně s lidskou silou jen na úklid. I ta ale může být armádou již i v domácnostech běžných robotických vysavačů omezena.

V něčem je tento přístup kontraintuitivní. Právě osobní péče byla to, co dávaly hotely na odiv a vymezovaly se s ní vůči ubytování typu Airbnb. Airbnb ubytování se zámky otevíratelnými na dálku přes aplikaci či se schránkami na klíč na číselný kód bylo průkopníkem samoobslužného konceptu. Pandemie Covidu-19 pak povýšila omezení osobního kontaktu na něco, co může být benefitem, a i velké hotelové sítě se vydávají cestou, kterou nedávno považovaly za slepou.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: