Hvězdné války aneb TOP 10 reklam Super Bowlu 2023

13. 2. 2023 | Petr Michl
Finále play off NFL vyhráli Kansas City Chiefs nad Philadelphia Eagles v poměru 38:35... A nyní přejděme od formalit k tomu, co je na Super Bowlu důležité: k reklamám.

Podívejte se na hvězdné reklamní války. Stejně jako loni se vezly reklamy stvořené pro největší světový reklamní svátek obalený americkým fotbalem v duchu čistého eskapismu. Tentokrát byly spoty pro Super Bowl postavené na hvězdách Hollywoodu. V reklamách značek tak účinkovali Sylvester Stallone, John Travolta, Adam Driver, Paul Rudd, Ben Stiller, Bryan Cranston nebo Steve Martin. Došlo ale i k oprášení rockových velikánů. Přesvědčte se sami.

Workday Big Game Spot | Rock Star

HR software Workday přišel s reklamou, která si dělá legraci z korporátního nešvaru chválit kolegy s tím, že jsou „rockové hvězdy“. Ne, prostě nemůžete být „rock star of Powerpoint“. Možná „Powerpoint star“, ale to je tak všechno. V reklamě to připomínají rychlým vnikem na scénu skutečné rockové hvězdy pokaždé, když se popsaného zlozvyku někdo dopustí. Jsou mezi nimi Joan Jett, Gary Clark Jr. a českému publiku lépe známí Billy Idol, Paul Stanley (z KISS) a Ozzy Osbourne — jeho nadání bylo využito i v kratším 15vteřinovém spotu, kdy jako „kancelářská krysa Ozwald“ stejně neudrží své rockové já na uzdě a nabídne svým kolegům piercing.

Ne tak pozitivním dovětkem k jedné z nejlepších reklam Super Bowlu je to, že přichází krátce poté, co ve Workday po vzoru mnoha dalších technologických firem v Silicon Valley proběhlo velké propouštění v řádu stovek zaměstnanců. Klasický spot o půlminutové stopáži měl letos stát stejně jako loni: 7 milionů dolarů. Minutový tedy přišel na dvojnásobek. Snad jim tak pomůže jejich situaci zlepšit. 

 

PopCorners | Breaking Good 

Víte, co má společného pervitin a nachos PopCorners? Jsou vysoce návykové. Ještě aby ne, když za jejich vznikem dle reklamy značky pro Super Bowl stojí Walter White z jednoho z nejlepších seriálů všech dob, Breaking Bad. Ve spotu s ústřední dvojící se vrací k dvěma kultovním scénám: k té první „vařící“ a pak té, kde Walter použije poprvé svůj narko-pseoudonym Heisenberg. Herci Bryan Cranston (jako Walter White) a Aaron Paul (jako Jesse Pinkman) odvedli svůj výtečný standard a předali fanouškům série tip na novou závislost: PopCorners.

 

Busch Beer | The Bush Guide: Shelter

Reklama na americký ležák Busch Beer patřila mezi nejvtipnější. Humor se v tomto případě ovšem skrývá v kulturním kontextu a jazykových nuancích angličtiny. Pustíme se tak do nevděčné úlohy vysvětlení obojího. Ve spotu odehrávajícím se v horách zahrnuje návod zmíněného ležáku na přežití v mrazu tři položky: jídlo, pivo Busch Light a přístřeší. Poslední je obstaráno stanem „áčkem“, z kterého vykoukne zpěvačka Sarah McLachlans vlkem po boku a spustí píseň „In The Arms of an Angel", v USA známou také z reklam ASPCA, v nichž McLachlan prosí o dary pro bezmocná zvířata. A i zde zakončuje slovy: „Za pouhý dolar denně můžete pomoci bezmocným zvířatům najít útočiště (v originálu „shelter“, „shelter home“ je pak útulek, pozn. red.)“.

Muž držící plechovku piva ji ovšem rychle přeruší s drsným „stěrem“: „Wrong shelter, Sarah.“

 

Paramount+ | Stallone Face Big Game Commercial  

Reklamy Super Bowlu nejvíce zdobí hvězdy stříbrného plátna. Minulý ročník patřila mezi nejlepší kreace Arnolda Schwarzeneggera a Selmy Hayek, když vystupovali ve spotu pro BMW jako Zeus & Hera. Letos přišla na největší reklamní jeviště další akční hvězda devadesátek. Sylvester Stallone přitom odkazuje na svůj hit Cliffhanger z té doby a do natáčení se s ním zapojily i jeho 3 dcery. Ve spotu s názvem A Mountain of Entertainment přitom propaguje streamingovou platformu slavného filmového studia, Paramount+.

 

Rob Gronkowski & FanDuel Sportsbook Super Bowl Kick of Destiny

Online sázková společnost FanDuel odstartovala svou kampaň „Kick of Destiny" reklamou, ve které navazuje na to, co předváděl zejména v Rockym Sylvestr Stallone. Bývalá hvězda NFL, Rob Gronkowski z týmu Tampa Bay Buccaneers, se v ní připravuje na svůj návrat do Super Bowlu. Pod vedením jednoho z nejlepších kopáčů historie NFL Adama Vinatieriho si projede sérií absurdních tréninkových klišé, které jste viděli v nespočtu sportovních filmů, v nichž se outsider svou vlastní pílí dostal na vrchol. Dle filmové tradice by ho jeho úsilí mělo dovést k velkému souboji o všechno, v jehož průběhu prohrává, ale vše zvrátí v posledním kole či vteřinách.

To tentokrát napodobit nepůjde.

Zmíněná reklama je totiž teaser na reklamu zachycující kop, kterého se má Gronkowski  zhostit během přestávky Super Bowlu v naživo přenášené reklamě FanDuelu. Fanoušci, kteří si vsadili 5 a více dolarů, získají část z jackpotu 10 milionů dolarů.

Respektive FanDuel kop naživo sliboval, v reálu diváci ovšem dostali předtočený pokus, který byl navíc neúspěšný. 

 

T-Mobile Home Internet | New year. New neighbor

Zpívánky na známé hity — to často zavání průšvihem. Ústřední melodie z muzikálu Pomáda je ale v reklamě na domácí internet od T-Mobile znásilněná tak parodickým způsobem, až je to neironicky vtipné. „I can’t believe it’s just 50 bucks. Why pay more? Paying more sucks…“ zní například část čistě prodejního textu, který ale k původní hudbě skvěle sedí. Mimochodem kdybyste nepoznali toho plešatého pána s vousy, je to John Travolta, který už pomádu dávno nepotřebuje.

 

Squarespace | The Singularity

Letošní reklamy nesahaly jen po hereckých hvězdách dob minulých. Jeden z nejlepších charakterních herců současnosti, Adam Driver, se objevil ve spotu společnosti Squarespace pomáhají vytvářet webové stránky dle šablony. A ne jednou. Právě paradox toho, že webová stránka Squarespace dokáže tvořit další webové stránky, vedla k tomu, že Adamů Driverů po obrazovce pobíhají stovky.

 

Heineken 0.0 | Ant-Man and The Wasp: Quantumania - Now You Can, Before Saving the Day!

Možná ne tak blyštivé, ale velmi funkční hvězdné cameo, přinesl Heineken. 17. února půjde v USA do kin další „Marvelovka“ Ant-Man, v níž hraje jmenovaného superhrdinu Paul Rudd. Jemu sedícímu na baru přijde spílat za popíjení mravenec Anton, aby se dozvěděl, že je to přece nealko. A posléze se Paul Rudd zvedne s tím, že jde zpět do (své superhrdinské) práce — stejně jako můžeme po vypití bezalkoholového piva my všichni. Jde o nenápadně chytré promo na více frontách.

 

Pepsi | Great Acting or Great Taste?

Pepsi má novou dietní příchuť Pepsi Zero Sugar a všichni ve světě colových nápojů ví, že toto může skončit průšvihem. Když nebude lidem chutnat, od ohromných ztrát neuchrání společnost PepsiCo ani ta nejlepší reklama. I proto vlastně nemá jiné poselství, než abyste si ji vyzkoušeli. To ale neznamená, že je nízkorozpočtová. Ben Stiller v ní projede svůj herecký rejstřík v několika produkčně náročných scénách. U té závěrečné tvrdí, že nová Pepsi chutná skvěle, a stvrdí to svým patentovým pohledem „Blue Steel“ z filmu Zoolander. Říká to skutečně přesvědčivě. Je to ale dílo skvělého herectví, nebo za to může skvělá chuť?  

O tom se budete muset prostě přesvědčit sami. Vyzývá vás k tomu v neméně dynamickém spotu s totožným konceptem i herec Steve Martin.

 

Miller Lite, Coors Light & Blue Moon Big Game Commercial | The High Stakes Beer Ad

Reklamám pro Super Bowl sluší opulentní akce, v kontrastu s častou kouskovanou hrou amerického fotbalu to diváky probudí. Tento spot je jí nabitý, ostatně jde o bitku mezi reklamními herci snažícími se o chvalozpěv na piva Coors Light, respektive Miller Light. Tak se to tedy zdá po většinu minutové stopáže: v závěrečných vteřinách přebírá iniciativu dle hesla: „Když se dva perou, třetí se směje,“ pivo Blue Moon. Zadavatelé tak dokázali z jednoho spotu vytřískat reklamu na 3 značky. Chytré.

 

 

Tip redakce

Podívejte se na loňský výběr nejlepších reklam Super Bowlu.  

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: