Zasmějte se u 10 nejzajímavějších reklam, které přinesl Super Bowl 2022

14. 2. 2022 | Aneta Birnerová, Petr Michl
Super Bowl již zná své sportovní vítěze, Los Angeles Rams porazili Cincinnati Bengals. A nyní nezbývá než vyhlásit nejúspěšnější týmy i na poli reklamy. Co nám letošní přestávky během nejsledovanějšího zápasu roku nabídly? Spoustu jedlé i nejedlé zábavy.

Pandemie? Jaká?! Značky se během Super Bowlu 2022 rozhodly vydat cestou totálního eskapismu. Zapomeňte tedy na opakované pocty zdravotníkům nebo nějaké reflektování reality kolem nás. Spoty během letošního svátku reklamy přináší na stříbrném podnose především lehce stravitelnou zábavu prošpikovanou celebritami.

Uber Eats | Uber Don’t Eats

Lehkou stravitelnost tedy hned v prvním případě popřeme. Slyšeli jste? Uber Eats nyní vozí nejen jídlo, ale i další spotřební zboží, které už tak jedlé není. Bohužel se o této novině nedoslechny čtyři celebrity, které se v reklamě během Super Bowlu objevily: Gwyneth Paltrow, Nicholas Braun, Trevor Noah a Jennifer Coolidge. 

Hvězdy reklamy se tak striktně řídí nápisem na tašce, která říká Eats (jídlo), a cpou se jejím obsahem hlava nehlava. Zakousnou se bez větších rozpaků kromě jídla i do plen, deodorantu nebo steliva pro kočičí záchod. Až po mnoha peripetiích a několika pilulkách Imodia naši hrdinové konečně přichází na hlavní sdělení kampaně – a to, že Uber Eats (Uber jídlo) se nyní pomyslně mění na Uber Don’t Eats (Ne-jídlo).

Také vás někdy omamná vůně balzámu na rty láká se do něj zakousnout? Podívejte se, jak si na dovezených kosmetických potřebách pochutnaly celebrity, a garantujeme vám, že vás přejde chuť.

Tato reklama ovšem nepropaguje pouze donáškovou službu, ale i konkrétní produktovou značku, která se objeví, když na scénu vstoupí Gwyneth Paltrow.

„Tahle svíčka chutná zvláštně,” sděluje před kamerou opatrně své rozpaky Paltrow, „není špatná, jen ta chuť je zvláštní.“ Svůj jídelníček přitom právě obohatila o produkt z limitované kolekce vlastních svíček s názvem Hands off my Vagina (Ruce pryč od mojí vagíny). Tyto svíčky jsou součástí iniciativy podporující svrchované ženské právo na rozhodování ve věcech reprodukce. Limitovaná kolekce pak navazuje na standardní řadu svíček známou jako This smells like my Vagina (Takhle voní moje vagína). Obě kolekce vyrábí značka Goop, kterou Paltrow vlastní. 

BMW | Zeus & Hera

Kam se přestěhujete, když vás omrzí nebe? Přece do Palm Springs. Alespoň to tvrdí značka aut BMW v jejíž reklamě účinkuje Arnold Schwarzenegger jakožto stárnoucí Zeus a Salma Hayek Pinault, neboli jeho věrná družka Hera

Každý někdy potřebujeme změnu. A tak se Zeus s ohledem na své revma rozhodne vyměnit horské sluníčko na Olympu za prosluněné pláže na Palm Beach. Žil by si zde jako v pohádce nebýt všetečných sousedů, kteří směrem k Diovi neustále posílají nějaké malé modlitbičky: „dobij mi sekačku“, „nakopni můj křovinořez“, „našla by se trocha šťávy pro můj golfový vozík?“

Po chvíli má Zeus toho využívání už plné zuby. Naštěstí právě v ten moment Heru napadne, co by udělalo radost bohu trpícími krizí středního věku a pořídí Diovi nové bombastické elektroauto od značky BMW

Být bohem zkrátka není žádná sranda. O tom vás přesvědčí následující spot.

Zatímco Arnold Schwarzenegger je v reklamním průmyslu protřelým matadorem, Salma Hayek Pinault tento rok prožívá své superbowlové „poprvé.“ A rozhodla se, že svou roli bohyně nebude brát na lehkou váhu:

„V manželství 75 % rozhodnutí ohledně utrácení dělají ženy. A i v této reklamě je to žena, která rozhoduje o nákupu nového auta. Je v tom kapka lidské pravdy.“

Spot režíroval legendární režisér Bryan Buckley, který má na kontě už několik velmi úspěšných reklam během Super Bowlu natočených například pro značky CheetosBud Light a Verizon

Amazon | Mind Reader

Hlavní roli v letošní reklamě od Amazonu hraje (jako už tradičně) chytrý reproduktor Alexa. Divákův pohled ale víc zaujme herecký i životní pár: Scarlett Johansson a Colin Jost. Ti nám ukazují svět, ve kterém váš miláček umí číst vaše myšlenky.

Ale miláčkem zde samozřejmě myslíme Alexu, jejíž intuitivní programování ve spotu hraničí s vlezlostí. 

Třeba když se probudí Colin Jost vedle Scarlett Johansson v posteli, ona se laškovně protáhne a zblízka mu řekne do tváře, jak moc miluje si s ním o víkendu přispat a… odpovědí je hlášení Alexy o tom, že objednává mátovou ústní vodu, extra silnou. A sakra. 

Když pak Johansson ujišťuje při sledování jejího filmu Josta, že natáčení milostných scén je pro ni to úplně nejhorší, uvěřitelnosti by jistě pomohlo, kdyby Alexa nezačala okamžitě hrát píseň s textem: „Tell me lies. Tell me lies. Tell me sweet little lies.“ O tom, co podobná druhotná upřímnost domácího asistenta může způsobit během večeře pro hosty, se raději přesvědčte sami.

Mimochodem Alexa ještě tak daleko ve svých schopnostech není. Spot z dílny agentury Lucky Generals, jenž režíroval Wayne McClammy, pracuje s nadsázkou a přitom upozorňuje na to, že je domácí asistent společnosti Amazon čím dál chytřejší.

Pringles | Stuck In

Brambůrky Pringles letos oslavují svoji slabinu. Stejně jako Cheetos z ulepených prstů od oranžového sýrového prachu udělal vzácný moment nostalgie, Pringles připodobňuje neschopnost vyndat zaseknutou ruku v úzké trubce s brambůrky k tomu, jak k vám jejich chuť navždy „přilne“.

Reklama nás tak seznamuje s mužem, jehož ruka nenávratně uvízla v balení Pringles. Chodí do práce, potkává krásnou ženu, zamiluje se, ožení a má děti. Pak pomalu zestárne a nakonec jej vidíme pokojně odpočívat – stále s trubkou místo ruky. Život ale jde dál, a tak v ten samý moment vidíme jeho syna, jak se vydává ve stopách svého otce, když doluje z balení ten poslední brambůrek, který se mu stane osudným…

Jak vypadá život s balením Pringles neustále „po ruce“ se dozvíte v následujícím videu:

Dle výzkumu, který si značka Pringles nechala vypracovat, má 43 % jejích konzumentů problémy se zasekáváním ruky v balení. K těmto výsledkům se značka rozhodla veřejně přiznat a ukázat je v novém komickém spotu během Super Bowlu.

Marketingový ředitel společnosti Pringles Gareth Maguire ke kampani dodává: 

 „V letošní kampani jsme se vydali novým směrem a poukázali na reálné trable, které mají pouze naši fanoušci, když mlsají Pringles přímo z naší jedinečné plechovky. Tuto myšlenku jsme však obohatili o důkaz, že naše lahodné chipsy stojí za to, abyste kvůli nim strčili ruku do plechovky. Jde o ‚risk‘, který k Pringles neodmyslitelně patří."

Kampaň pomohla realizovat agentura Grey New York, která se snažila oslovit primárně hispánské publikum. 

Lays | Golden Memories

Další reklama se může pyšnit opět hvězdným obsazením. Tentokrát v hlavních rolích uvidíte herce Setha Rogena a Paula Rudda (určitě znáte jako představitele Ant-mana).

Tito dva matadoři stříbrného plátna se nyní sešli, aby chlapácky zavzpomínali na počátky svého přátelství – nikoliv nad sklenkou brandy, ale s brambůrky Lays. Právě tato pochutina je totiž pojící nitkou jejich eskapád, za které by se nemusel stydět ani Indiana Jones.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: