Infografika: jak vyzrát na algoritmus LinkedInu v roce 2023

10. 5. 2023 | Petr Michl
Které formáty na LinkedIn miluje algoritmus nejvíce? Kdy příspěvky ideálně publikovat a jak poté navýšit jejich engagement? Na to vám odpoví tato infografika.

LinkedIn právě oslavil 20 let a daří se mu stále více. S tím, jak na něm narůstá obsah od uživatelů, rychleji se mění i tipy na to, jak ve větší konkurenci vyniknout. Následující infografika od odborníka na LinkedIn  Dominiquea Hoppeho shrnuje poznatky z několika analýz, zejména pak z té od Richarda van der Bloma.

Právě z ní pochází údaj o vhodném čase publikování příspěvků. Ten nastává zejména dopoledne. Výjimkou je jen klidné páteční odpoledne cca od 12 do 14 hodin a neděle. Podrobněji jsou nejlepší časy pro publikaci znázorněny v tabulce níže. 

 

 

Příspěvků do týdne bystě měli mít mezi 1 až 3. Dosah u svého posledního příspěvku si zabíjíte, pokud přijdete s novým dříve než po 18 hodinách. Když totiž v rámci 18 hodin publikujete dva posty za sebou, dosah se propadne o 15 %. Pokud publikujete tři posty, propadne se až o 30 %.

Zajímavý je jistě pohled na formáty, které generují nejvíce dosahu. Vládnou PDF dokumenty (dosah je vyšší ve srovnání s průměrem 2,2x až 3,7x) a uživatelsky dosti podobný formát Carousel (1,8x až 2,3x dosah). Na opačné straně spektra je dost překvapivě nativní LinkedIn článek (0,1x až 0,2x dosah). Příspěvek s linkem vedoucím mimo Linkedin má dosah oproti průměru poloviční (0,4x až 0,5x).

Akce u příspěvků s sebou nesou jinou váhu ovlivňující následující dosah. Komentář má 12x větší váhu ve srovnání s lajkem. Prostý like převyšuje čtyřnásobně i kliknutí na „see more“ u textu příspěvku, sedminásobně pak sdílení.

Končíme radami týkajícími se tvorby příspěvku a toho, jak s ním pracovat po publikaci. Algoritmus má, stejně jako u jiných sociálních sítí, nejradši rychlý engagement u příspěvku, nejlépe do 90 minut od zveřejnění.

Když už příspěvek publikujte, needitujte ho do 10 minut a ideálně ani nebuďte prvními komentujícími. Na komentáře ostatních ale odpovídejte nejpozději do 12 hodin.

Emoji nejsou ostuda už ani na sociální síti profesionálů, ale nemějte jich více než 4 na řádek a 10 na příspěvek. LinkedIn má nicméně rád dlouhé texty příspěvků, nejvíce ty mezi 1200 až 1800 znaky.

 

Na kompletní infografiku se podívejte níže.

 

 

Tip redakce

Chcete ještě více LinkedIn tipů? Prohlédněte si celou analýzu Richarda van der Bloma.

Štítky dokumentu: LinkedIn Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: