Jančura: Předvedeme, že na české železnici lze fungovat i bez dotací

18. 5. 2010 | LIL
Radim Jančura je stále blíže svému snu vyjet přes veškeré obstrukce se žlutými vlaky na české koleje. Pouze několik dní po rozhodnutí ministerstva o konání řádné soutěže na provoz rychlíků z Ostravy do Olomouce oznámila Student Agency nákup rychlíkových lokomotiv. Jedná se o posledních devět lokomotiv řady 163, které byly vyrobeny v roce 1995 a odprodány italskému provozovateli Ferrovia Nord Milano.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.zelpage.cz

Radim Jančura je stále blíže svému snu vyjet přes veškeré obstrukce se žlutými vlaky na české koleje. Pouze několik dní po rozhodnutí ministerstva o konání řádné soutěže na provoz rychlíků z Ostravy do Olomouce oznámila Student Agency nákup rychlíkových lokomotiv.
Jedná se o posledních devět lokomotiv řady 163, které byly vyrobeny v roce 1995 a odprodány  italskému provozovateli Ferrovia Nord Milano. Stroje po návratu do vlasti čeká rozsáhlá rekonstrukce, i s ní však budou stále za poloviční cenu, než kolik by stály nové lokomotivy. Vozy Jančura zatím nemá, jejich výběr stále probíhá.
Pokud se Jančurovi nepodaří získat ministerstvem vypsanou trasu se subvencemi ze státní kasy, hodlá svými rychlíky konkurovat spojům na trase Praha - Ostrava a to i v případě, že by takovéto spoje nepodléhaly dotační politice státu.
"Obdobným způsobem, tedy bez pomoci veřejných rozpočtů, provozujeme úspěšně již šest let naše dálkové autobusy na osmi linkách v celé České republice," cituje Jančuru server iHned.cz.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: