Je to ještě burger? McDonald's zařazuje do nabídky Naked burger bez housky

23. 7. 2019 | Petr Michl
McDonald's obětoval část identity svého ikonického produktu. Potěší všechny vyznavače bezlepkové i carnivore diety nabídkou hovězího na salátu, tedy burgeru bez housky.

Naked burger

McDonald's jsou spojení zejména s burgery, ostatně jejich ikonickým produktem je jistě Big Mac. Od včerejška 22. července si mohou zákazníci v České republice objednat nahatou variantu prémiových burgerů.

Nejedná se o aprílový žert ani o testovací verzi. Zákazníci McDonald's najdou ve stálé nabídce burger, který popírá veškerou představu o typickém americkém pokrmu. Novinka s názvem Naked burger boří veškeré mýty o tom, z čeho se skládají burgery v McDonald's.  Zákazníci mohou dopřát hovězí maso jen tak.

Proč k něčemu takovém přistupuje?

„Škála našich zákazníků je opravdu pestrá. Tímto krokem chceme vyhovět těm, kteří z nějakého důvodu nechtějí nebo nemohou jíst naše žemle. Věříme, že si „nahatá“ verze burgeru najde své fanoušky a naše restaurace navštíví například i lidé, kteří by k nám normálně nezamířili,“ říká Zuzana Svobodová, ředitelka PR a komunikace McDonald's.

Každých šest týdnů jiný „naháč“

Varianta burgeru bez housky se konkrétně týká vždy prémiové nabídky. Jako první tedy mohou zákazníci ochutnat Naked burger Clubhouse, konkrétně jeho variantu s hovězím masem. Na tácek dostanou listy salátu Lollo Biondo, omáčku, všechny ostatní ingredience a české 100% hovězí maso. Každý si Naked burger může navíc přizpůsobit podle vlastní představy přidáním nebo odebráním vybraných ingrediencí.

Možnost odebrání housky je v souladu s dlouhodobým konceptem takzvané „customizace“. Zákazníci McDonald's si mohou upravovat stále větší portfolio z běžné nabídky. Momentálně tento koncept funguje u prémiových burgerů, které se mění každých šest týdnů.

Burger bez housky jako dietní jídlo

Dle McDonald's si mohou teď zajít vyznavači tvrdého fitness režimu do restaurace McDonald's i jindy, než když mají svůj „cheat day“.  Tento předpoklad samozřejmě zakládají na tom, že bez housky spadne výrazně u celého pokrmu množství sacharidů a kalorií, které obsahuje. Daný počin je zároveň odpovědí na  „gluten free“ vlnu, kdy na bezlepkovou dietu přechází i lidé, co nemají přímo alergii na lepek. A existují i další masožravci. Například influencer z Apple komunity, Petr Mára, přiznalv podcastu Brocast, že chodí do McDonald's na burger, kdy sní maso a housku nechá. Je totiž vyznavačem carnivore diety a živí se primárně masem. Jemu a zástupcům podobných stravovacích režimů tak může Naked burger udělat radost.

Pro McDonald's je podobná změna kontroverzní, svému ikonickému produktu bere nedílnou část jeho identity. Praktičnost masa v housce přitom není nijak out. Kdyby neměla své kouzlo, nemohly by v posledních letech burgery přijít jako lepší a dražší jídlo i na menu restaurací. McDonald's je nicméně ochoten přijít s takovouto nabídkou, protože chce přilákat část nových zákazníků a zároveň posílit i image fast foodu, který nemusí být nutně nezdravý.

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: