Kladivo na růžové uličky v hračkářstvích. Holky nechtějí být jen princezny

26. 11. 2013 | Bednářová Daniela
Podařilo se jim natočit vynikající virální video s chytlavou písničkou, ale narazili na problém. Beastie Boys.

Genderová stereotypizace v dětských hračkách je dost zřejmá. Všechno růžové a v souvislosti s domácností je pro holčičky, všechno ostatní je pro kluky. Univerzální dárek pro holčičku je jasně panenka a pro kluka zase autíčko. Takové zobecňování ale štve obě strany. Společnost Goldie Blox se to rozhodla změnit.

Aby podpořila lepší začleňování žen do technické komunity, která je ovládána spíše muži, rozhodla se začít s dívkami. Mezi inženýry je totiž 89 % mužů a jen 11 % žen. Obchodní záměr je tak jasný - nabídnout holkám složitější hračky, než jsou panenky. Takové, které v nich podnítí zájem o techniku a přivedou je na cestu budoucích inženýrek.

Revoluce v růžové uličce vypadá slibně. Výrobci hraček ale stížnostem na genderovou stereotypizaci čelí opakovaně. V paměti ještě možná máte příběh malého chlapce a jeho sestry, která na hračkářském gigantu Hasbro vymohla, aby se začaly dětské trouby vyrábět i v jiných barvách než je růžová a fialová, aby se její malý bratr nemusel stydět si s troubou hrát. Trouby se začaly opravdu vyrábět i v jiných barvách, ale růžová stále vévodí jakémukoliv dívčímu oddělení.

Goldie Blox je tak určitě na správné cestě se zažitými růžovými pořádky něco udělat. Tedy pokud ji nepoloží žaloba za porušení autorských práv. Tato hračkářská společnost si totiž vzala bez povolení za hudební podkres svého veleúspěšného virálního videa hit z roku 1987 Girls od Beastie Boys. Video je inspirující a úspěšné. Od minulé neděle nasbíralo už přes 7 milionů zhlédnutí a termín “Goldie Blox” byl na Googlu jen během jednoho dne hledán více jak 100 000 krát. Kapela, která byla průkopníkem bílého rapu, ovšem evidentně slabost pro hračky nemá a zneužití jejich písně chce řešit soudně.   

Společnost se brání, ale jak bude úspěšná, se zatím neví. Ale upřímně si musíme říct, že u GoldieBlox písničku o dost vylepšili. Po textové stránce alespoň o 200 růžových procent.

Zdroje: www.mashable.com, www.goldieblox.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: