Mistry globálního word-of-mouth byli i v letošním roce Coca-Cola a Apple

20. 12. 2010 | RaTP
Přestože WOM a DWOM patří mezi kanály, jejichž skutečný dopad se dá měřit pouze obtížně, jsme schopni alespoň přibližně určit značky, které je opanovaly. Žebříček, který sestavuje společnost Keller Fay na základě průzkumů mezi zákazníky v USA, Velké Británii a Austrálii, vloni ovládly dvě značky - Apple a Coca-Cola. A nebude zřejmě překvapením, že letos to bylo zrovna tak.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Přestože WOM a DWOM patří mezi kanály, jejichž skutečný dopad se dá měřit pouze obtížně, jsme schopni alespoň přibližně určit značky, které je opanovaly. Žebříček, který sestavuje společnost Keller Fay na základě průzkumů mezi zákazníky v USA, Velké Británii a Austrálii, vloni ovládly dvě značky - Apple a Coca-Cola. A nebude zřejmě překvapením, že letos to bylo zrovna tak.

A jaký je klíč k úspěchu? Aby bylo WOM skutečně vitální a mělo potenciál přežívat dostatečně dlouho, musí být logicky v pozitivním tónu. WOM je startováno zejména za pomoci marketingových kampaní, které mu musí tvořit oporu v průběhu celého roku. Táhnou tradiční média (většinou více tisk než televize), naopak selhává internet (včetně sociálních sítí). Z výzkumu totiž překvapivě vyplynulo, že narozdíl od loňského roku, letos se s DWOM pracovalo pouze v 7 % případů, což je meziroční pokles o tři procentní body.

Z výzkumu dále vyplynulo, že "nejupovídanější" jsou Američané, následováni Australany. Britové si naopak udržují od názorů společnosti jistý odstup a jsou spíše individualističtí, tvořící si názor na základě osobního sběru informací.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: