Mobilní platby nejsou sci-fi. Používá je jedna třetina Američanů

12. 7. 2012 | Petr Michl
34 procent Američanů již využilo mobilní platbu. Překvapivě takto nakoupili fyzické zboží častěji než to digitální.

Mobilní platby jsou v českém prostředí spíše vyprávěním s pohádkovým nádechem. Na vyvinutějších trzích je ovšem jejich nárůst velmi strmý. Podle výzkumu IDC Financial Insights je už použila jedna třetina Američanů, před rokem to bylo přitom pouhých 19 %.

Letošních 34 % tak představuje nárůst o výrazných 15 procentních bodů. Většina ze zmíněných plateb byla provedena skrze mobilní aplikace. U těch, co provedli mobilní platbu přímo na fyzickém místě prodeje, byl tento způsob využit téměř z poloviny. Nejpoužívanějším platebním systémem byl PayPal Mobile použitý v 56 % případů, Amazon Payments a iTunes od Apple se dělí se 40 % o druhé místo.

Překvapující byl především výskyt nákupů „mobilní metodou“ v místě prodeje. Z lidí, kteří provedli mobilní platbu, jich třetina tak učinila v místě prodeje (POS). Pořízení aplikací či digitálních médií skrze mobilní telefony a tablety se přitom zdá být přirozené, zatímco nákup nákup v kamenných obchodech je přeci jenom spojen s tradičnějším způsobem platby v hotovosti či kartou. Výsledky mohou být v tomto případě zkreslené popularitou mobilní platební aplikací řetězce kaváren Starbucks, která se počítá mezi POS.

Nečekaně také respondenti odpověděli, že nakoupili s pomocí mobilních plateb častěji fyzické zboží než to digitální. To naznačuje, že se mobilní platební metody mohout stát stejně běžné, jako jsou dnes platby kartou nebo v hotovosti, velmi brzy.

Zdroj: www.idc-fi.com

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: