Mozilla má novou vizuální identitu. Podíleli se na ní sami uživatelé

31. 1. 2017 | Jakub Hort
Mozilla se při tvorbě nového designu značky vydala cestou spolupráce s fanoušky. Líbí se vám výsledek?

Nadace Mozilla, sídlící v americkém městě San Francisco, je známá především pro svůj prohlížeč Firefox. Na trh přišla ale i s dalšími produkty, které stojí za zmínku. Mezi ně patří například program na správu pošty Thunderbird nebo programovací jazyk Rust.

Po sedmi měsících vývoje, na kterém se podíleli i samotní uživetelé, nyní nadace představila novou vizuální identitu s názvem „Protokol“. Ta má značku posunout vpřed v silně konkurenčním prostředí aplikací a služeb a zároveň signalizovat obnovené zaměření na internet.

Mozilla zaměstnává celkem asi 1000 zaměstnanců, může se ale chlubit podporou téměř 400 000 uživatelů, přispěvatelů a vývojářů, kteří pomáhají s vylepšováním produktů. Při rebrandingu se Mozilla spojila s agenturou Johnson Banks, která do vývoje také zapojila veřejnost. Vše začalo v polovině roku 2016 a Mozilla zaznamenávala celý proces krok po kroku na svém blogu.

Ruku na srdce, většinou není ideálním řešením oslovovat širokou veřejnost s prosbou o pomoc. Hlavně z toho důvodu, že je to často vnímané jako levná cesta, jak z lidí dostat kreativní nápady. Tomu se snažila Mozilla vyhnout tím, že reálně design vytvářela agentura, v různých částech procesu se ale obracela s dotazy na veřejnost. Jejich feedback byl v dalších fázích tvorby brán v potaz a zapracováván do návrhu.

Nové logo má implikovat myšlenku, že internet je srdcem značky. Font, který je logo napsáno, dostal název Zilla, byl vytvořen v Nizozemsku a v nejbližší době bude možné si jej zdarma stáhnout a využívat.

Logo je možné používat v různých barevných variacích, které vycházejí z prohlížeče Firefox. „Barvy se v logu mění podle kontextu a produktu, u kterého je použito,“ řekl Tim Murray, kreativní ředitel Mozilly.

Hlavní vzkazy, které budou podporovat produkty nebo programy, budou napsány pod logem a vpravo od něj. Bude tak jednodušší vizuálně propojit jednotlivé aktivity značky v globálním měřítku. Otevřenost zjednoduší práci dobrovolníků, kteří si mohou zvolit sami barvu loga, zatímco bude jasné, že patří do komunity Mozilly.

Nová vizuální identita bude představována postupně a Mozilla stále přijímá zpětnou vazbu od uživatelů u tohoto příspěvku. Ne všem však může vyjít značka vstříc. Je však nutné uznat, že využití znaků „://“ místo písmen „ill“ rezonuje napříč fóry a je velmi chytrým propojením hlavního účelu značky a samotného internetu.

Zdroje: AdweekMozilla Blog

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: