Nová funkcionalita Facebooku, Town Hall, vyzývá občany ke kontaktu s politiky

29. 3. 2017 | Petr Michl
Dožeňte politika k odpovědnosti přes Facebook, přesně k tomu by měla být funkcionalita Town Hall, která naplňuje Zuckerbergův sen o tom, že modrobílá sociální síť má být prostředkem k lepší demokracii.

Nemá smysl to nijak rozporovat. Facebook ovlivňuje politiku. Mark Zuckerberg se svým velkým manifestem naznačil, že jeho ambicí je to, aby největší sociální médium nebylo platformou charakterizovanou tvorbou sociálních bublin a názorovou polarizací. Nová funkce Town Hall má přimět uživatele k čilejší komunikaci se svými volenými zástupci.

Zatím je dostupná pouze v USA. Její podstatou je vybízení uživatelů k politické aktivitě, která jde za běžnou facebookovou interakci.

Když pod příspěvek voleného zástupce přidáte komentář nebo ho oceníte lajkem, zobrazí se vám pod ním nový prvek, který vás vyzývá k tomu, aby jste mu napsali, zavolali nebo poslali e-mail.

Pokud tak uživatel učiní, Facebook mu nabídne možnost sdílet příspěvek, kde se tím pochlubí. Jedná se o zdůraznění občanské aktivity, která by měla inspirovat další přátele.

Volení zástupci by měli být ale z Facebooku více dostupní i v případě, když nereagujete na jejich příspěvky. Stačí najít položku Town Hall. Po zadání své adresy v k tomu stvořeném políčku se vám objeví seznam místně příslušných volených zastupitelů.


Zdroj: Kate Flynn /  Mashable


Facebook nabízí možnost jim zavolat, poslat zprávu skrze Messenger, e-mail nebo navštívit jejich facebookovou stránku.


Zdroj: Kate Flynn /  Mashable

Není to poprvé, co Facebook vyzývá k politické aktivitě. V USA pravidelně vyzývá k účasti na volbách. V jedné studii uvádí, že v roce 2010 přivedl při volbách do amerického Kongresu k volebním urnám 340 tisíc lidí, kteří by prý jinak nepřišli.

Funkcionalita Town Hall má být nicméně užitečnější než pouhé upozornění na to, že jsou právě volby. Vyzývá totiž uživatele, aby hnali své zástupce k odpovědnosti i v průběhu jejich funkčního období, a to od lokální úrovně až po tu federální. Jistě by nebylo od věci ani rozšíření na další státy mimo USA.

Zdroje: Mashable, Forbes, Techcrunch

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: