PayPal testuje mobilní platby v kamenných obchodech

20. 1. 2012 | Petr Michl
Internet je pro PayPal příliš malý, jeho nové platební systémy mohou už příští rok zaplavit obchody v USA.

Doba, kdy PayPal sloužil pouze nakupujícím na internetu, je zřejmě nenávratně pryč. Nyní totiž testuje platební technologie v obchodech Home Depot skrze mobilní telefony a speciální platební systémy. Zkoušet se začalo v 5 prodejnách, nyní ale bylo oznámeno rozšíření do 51 poboček amerického hobby řetězce.

Pilotní zákazníci (zatím jimi jsou jen zaměstnanci PayPalu) jsou schopni v kamenném obchodě nakupovat přes svůj PayPal účet – buď skrze mobilní telefon se zadáním svého pin kódu nebo s pomocí speciálních PayPal kreditních karet, kterými se projede skrze platební zařízení. Pro masové rozšíření musí PayPal uzavřít partnerství s mnoha obchodními řetězci. Lákadlem je mimo komfortního systému platby pro zákazníky i mobilní marketing využívající geolokačních vlastností telefonů. Uživatelům se na nich budou zobrazovat slevové nabídky v závislosti na jejich poloze, užitečnou funkcí by měla být možnost zobrazení dostupnosti konkrétního zboží v obchodech. Obchodníky pak jistě vábí i přislíbené poskytnutí transakčních a geolokačních dat.


Testování, jež probíhá několik týdnů, musí být úspěšné. V současnosti prý PayPal jedná o jeho rozšíření s 20 významnými řetězci v USA, kde by mělo proběhnout během tohoto roku. Za jak dlouho můžeme očekávat uplatnění v praxi? Dočasný ředitel společnosti, John Donahoe, říká, že minulý rok byl o plánování, tento bude o integraci v obchodech a ten příští by už se měl stát nový způsob placení každodenní realitou. Prvně se tak stane jistě v USA, ale Donahoe přiznává, že cílem je prosadit se v celosvětovém měřítku.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: